Podle Jensona Buttona o nadcházejícím víkendu překvapí Mercedes GP, který podle něj bude pro McLaren vážnějším soupeřem než vedoucí tým šampionátu - Red Bull. Co ho vede k takovému závěru?
Kvůli dlouhým rovinkám a nedostatku rychlých zatáček je podle mnohých v Montrealu mírným favoritem McLaren. Button se však obává maximálních rychlostí, které díky svému DRS systému na rovinkách Mercedesy dosahují.
"Kvalifikace bude dost náročná. Myslím, že budeme o hodně blíže Red Bull, možná i rychlejší než oni. Je třeba si ale všimnout, co se svým DRS dokazuje Ferrari a také Mercedes.
Zde je hodně rovinek a my jsme ve využívání DRS velmi dobří. Máme velmi dobrý systém - zdá se, že jej můžeme používat na více místech než ostatní," říká Button.
Zadní nastavitelné křídlo McLarenu v Kanadě (© Christophe Malbranque)
"Ale pokud jde o dlouhé rovinky, tam Mercedes podle mě s DRS získává kolem 20 km/hod navíc, zatímco většina ostatních kolem 12 km/hod. Zde to dělá obrovský rozdíl, proto budou v kvalifikaci velmi, velmi rychlí.
Řekl bych, že Mercedes GP je zřejmě naším největším soupeřem, což většinu lidí trochu překvapuje - nebo překvapí. Budou zde velmi konkurenceschopní," upozorňuje pilot McLarenu.
Jak na tom bude v Kanadě jeho tým? "Naše závodní rychlost je dobrá, dvě DRS zóny budou velmi zajímavé, takže i když nevyhrajete v kvalifikaci, stále budete moci bojovat o vítězství," dodává Button, který věří, že v Kanadě bude McLaren tentokrát úspěšnější než Red Bull.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.