Podle Jensona Buttona o nadcházejícím víkendu překvapí Mercedes GP, který podle něj bude pro McLaren vážnějším soupeřem než vedoucí tým šampionátu - Red Bull. Co ho vede k takovému závěru?
Kvůli dlouhým rovinkám a nedostatku rychlých zatáček je podle mnohých v Montrealu mírným favoritem McLaren. Button se však obává maximálních rychlostí, které díky svému DRS systému na rovinkách Mercedesy dosahují.
"Kvalifikace bude dost náročná. Myslím, že budeme o hodně blíže Red Bull, možná i rychlejší než oni. Je třeba si ale všimnout, co se svým DRS dokazuje Ferrari a také Mercedes.
Zde je hodně rovinek a my jsme ve využívání DRS velmi dobří. Máme velmi dobrý systém - zdá se, že jej můžeme používat na více místech než ostatní," říká Button.
Zadní nastavitelné křídlo McLarenu v Kanadě (© Christophe Malbranque)
"Ale pokud jde o dlouhé rovinky, tam Mercedes podle mě s DRS získává kolem 20 km/hod navíc, zatímco většina ostatních kolem 12 km/hod. Zde to dělá obrovský rozdíl, proto budou v kvalifikaci velmi, velmi rychlí.
Řekl bych, že Mercedes GP je zřejmě naším největším soupeřem, což většinu lidí trochu překvapuje - nebo překvapí. Budou zde velmi konkurenceschopní," upozorňuje pilot McLarenu.
Jak na tom bude v Kanadě jeho tým? "Naše závodní rychlost je dobrá, dvě DRS zóny budou velmi zajímavé, takže i když nevyhrajete v kvalifikaci, stále budete moci bojovat o vítězství," dodává Button, který věří, že v Kanadě bude McLaren tentokrát úspěšnější než Red Bull.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.