McLaren zatím v kvalifikacích na Red Bull nemá, jeho závodní rychlost je však více než dobrá. Jenson Button dosáhl v posledním závodu v Barceloně na pódium a věří, že v Monaku může bojovat o vítězství.
Na dotaz, zda by v neděli mohl letos poprvé reálně pomýšlet na vítězství ve velké ceně, Button odvětil: "Možná. Stačí sebemenší chyba a končíte, stát se tedy může cokoliv. Mechanicky jsme velmi silní."
McLaren v Barceloně na rozdíl od Turecka nasadil spoustu novinek (převodovka, zadní zavěšení, přední křídlo, bočnice, výfuky, difuzor), proto mohli oba jeho piloti odjet dobrý závod - Hamilton dokonce tlačil až do samotného konce na vítěze Sebastiana Vettela. "Vždy se ale dá něco zlepšit. Budeme zde mít něco málo nového, takže si myslím, že si to opravdu budeme moci se Sebastianem [Vettelem] a Markem [Webberem] rozdat," říká Button.
Největší slabinou McLarenu je ale zatím kvalifikace, která bude v Monaku důležitější než na jiných okruzích. "Lepší kvalifikace souvisí s větším množstvím přítlaku. Nevím, co Red Bull dělá, že je o sekundu rychlejší než my. Než se dokážeme kvalifikovat před nimi, to nám podle mě ještě asi pět závodů potrvá, protože jedna sekunda je strašně moc. Naše závodní rychlost je však dobrá - a v té s nimi momentálně můžeme soupeřit."
V závěru se vrací ke strategiím: "Během posledních dvou závodů jsme během závodu strategii neměnili, zatímco všichni ostatní ona: ze tří- na čtyřzastávkovou. Opravdu mě to trochu překvapilo, když jsem viděl ostatní čtyřikrát zajíždět do boxů."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.