Jak vnímají Alonsovi soupeři jeho včerejší prodloužení kontraktu na neobvykle dlouhou dobu? Jenson Button nechápavě kroutí hlavou, Michael Schumacher to schvaluje, stejně jako Sebastian Vettel, který byl v poslední době spojován s místem u Ferrari.
"To je sakra dlouhá doba. Jak ví, co bude chtít do těch pěti let dělat? Nemohu tomu uvěřit. Proč potřebuje podepisovat pětiletou smlouvu? Pět let je dlouhá doba. Nevíme, co se během pěti let může stát, ne?" kroutí hlavou Button.
"Já nejsem moc dobrý v plánování na tak dlouhou dobu dopředu. Předpokládám, že to je přesně to, co chce, a že to je asi dobré místo pro strávení dalších pěti let," dodává pilot McLarenu.
Schumacher je chápavější vzhledem k tomu, že sám strávil u Ferrari dlouhá léta: "Věřím v kontinuitu, je součástí každého úspěchu, takže mě to vůbec nepřekvapuje. Jsem si docela jistý, že se cítí dobře tam, kde je, jinak by to neudělal."
Alonso s Schumacherem v Brazílii před pěti lety
Se sedačkou u Ferrari je často spojován Sebastian Vettel - jak vnímá on včerejší oznámení italského týmu? "Nemyslím si, že bych někdy někde řekl, že by Fernando, Felipe či kdokoliv jiný představoval zábranu v přestupu k nim. Pokud vím, ve Formuli 1 mají týmy dvě auta. Asi z toho vzniknou nějaké palcové titulky, ale já jsem velmi spokojený tam, kde jsem.
A jak úřadující mistr světa hodnotí Alonsovo rozhodnutí? "Myslím, že se jedná o důležitý krok. Je to dlouhá doba, ale když má tu příležitost a cítí se dobře, tak proč ne? Všichni piloti to vnímají zhruba stejně: když jste v prostředí, kde se cítíte vítaným, pak se v tom týmu a s kluky cítíte dobře."
Vettel však podobně jako Button tak dalece do budoucnosti nehledí: "Nevím, kde budu v roce 2016, to je docela daleko. Půjdu krok za krokem, závod od závodu. Příští rok je hodně daleko, a na rok 2013 se ani neptejte, protože s tolika novými pravidly se může spousta věcí změnit."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.