Pokud by někde měl mít problémy s pneumatikami - pak právě v Turecku, obával se před víkendem Lewis Hamilton. Ale po druhém tréninku, který se odjel na rozdíl od toho ranního za suchých podmínek, je britský pilot v klidu.
"Jsem docela překvapený, že se chovaly velmi podobně jako během minulého závodu. Myslel jsem si, že to bude mnohem horší, ale dlouhé jízdy dnes patřili k těm nejlepším, jaké jsem během tréninků absolvoval, bylo to opravdu dobré," říká třetí nejrychlejší muž odpoledního části.
Co se týče strategií, nebude se to podle něj od Číny moc lišit: "Určitě očekávám něco podobného jako v Šanghaji. Dvě či tři zastávky, více ne."
S vozem MP4-26 byl dnes spokojený také vítěz druhého tréninku Jenson Button: "Byli jsme celkem spokojeni s vyvážením, ale musíme se zlepšit v oblasti práce s pneumatikami v závodních podmínkách. Na jedno kolo vůz funguje dobře, ale znovu - ještě nejsme úplně tam, kde bychom měli být. Není to však špatné."
Vzájemný souboj pilotů McLarenu v Číně
Protože McLaren nebyl schopen nasadit novinky, na které se v Turecku původně těšil, dělají mu starosti soupeři, jenž přivezli spoustu nových dílů, a zítra by tak mohli být velmi konkurenceschopní.
"Nemáme všechna vylepšení, v která jsme doufali. Je to trochu zklamání, něco málo však máme. Je to příjemné pokračovat v pokrocích. Dělá mi jen starosti několik týmů kolem - myslím, že mají velké novinky a že jsme zatím jejich skutečnou rychlost neviděli," dodává Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.