Když se Jenson Button po zisku mistrovského titulu s Brawnem rozhodl přestoupit k McLarenu, mnozí nad jeho rozhodnutím kroutili hlavami. Po závodě v Číně se za tou dobou zpětně ohlíží a pro Autosport vysvětluje, co jej vedlo k takovému rozhodnutí.
"Když přestupujete do jiného týmu, nikdy nevíte, co můžete očekávat. Nečekal jsem ale, že to zde bude takové, jaké to je.
Chtěl jsem jít k McLarenu, protože jsem věděl, že postaví rychlé auto a chtěl jsem mít Lewise za svého týmového kolegu. Nečekal jsem však takovou atmosféru. Co se týče závodění, jsou velmi vášniví, i když to tak zvenčí nevypadá. Víte, že McLaren bude rychlý, ale netušil jsem, že existuje i osobní stránka.
Potřebuji to v týmu. V dobré atmosféře podávám lepší výkony. Když odhlédnu od výkonnosti, raději bych byl v prostředí, kde mají lidé radost z toho, co dělají, kde to není pouze práce," říká Button.
"Nechci si stěžovat na můj poslední tým [Brawn GP], protože jsme tam byli jako rodina a já jsem tam vyrostl jako osobnost. Zde mám ale štěstí v tom, že když chci něco změnit na autě, hned se to udělá.
Je to něco, co mě ohromilo, když jsem poprvé přijel - auto bylo postaveno pro kluky, kteří byli menší než já. Museli jsme toho spoustu měnit. Dělo se to však tak rychle, nové sedačky byly hotové do dvou dnů.
Bylo to příjemné. Mohli byste si myslet, že to dělají jen na počátku, aby předvedli, čeho jsou schopni - ale to pokračovalo. Opravdu svým pilotům naslouchají. Komentáře jezdců jsou tady možná důležitější, než v kterémkoliv jiném týmu, v němž jsem působil."
Spokojenost ale panuje i na druhé straně - Martin Whitmarsh jej nedávno srovnával s Alainem Prostem, přičemž u Buttona si pochvaloval to, že je mimo kokpit uvolněnější. Button si uvědomil bohatost historie McLarenu, když se procházel ve Wokingu kolem monopostů, s nimiž jezdili ti nejlepší piloti včetně legendárního Ayrtona Senny.
"Zkoumal jsem historii týmu a to, čeho dosáhl od svého počátku až do vítězství s Lewisem v roce 2008. Vždy bojovali o titul, to mě vzrušovalo.
Nechtěl jsem jít do mladého týmu a budovat ho. Chtěl jsem jít k týmu, který byl již silný a pracovat s pilotem, jako je Lewis - s jedním z nejrychlejších pilotů v F1 vůbec. Tohle byl tým, na který jsem se zamlada moc rád díval, za dnů Prosta a Senny. Chtěl jsem jezdit za tým, který pro mě opravdu něco znamenal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.