Od McLarenu se po zimních testech neočekávaly nijak oslnivé výkony, přesto britský tým překvapil a Lewis Hamilton dokonce závod v Číně vyhrál. Jak vidí pokrok, který tým učinil, Jenson Button, mistr světa z roku 2009?
Po dvou celkem dobrých startech v Austrálii a Malajsii byl start v Číně opravdu působivý, souvisí to s pokrokem týmu Vodafone McLaren Mercedes?Jenson Button: Ano, v neděli jsem měl dobrý start. Již od začátku sezony jsme na tom pracovali. Povedlo se mi celkem slušně Sebastianovi odjet, protože on neodstartoval tak dobře. Stále je ale co zlepšovat.
Například kvalifikace. Víme, že v nich Red Bull vyniká. Pokud chceme mít dobré starty, musíme mít také ta správná postavení na startovním roštu. Právě o to tedy budeme v nejbližší době usilovat.
Do Velké ceny Turecka zbývají tři týdny, do té doby se však v zákulisí stane hodně věcí, je to tak?JB: Ano, příští úterý se vrátíme do McLaren Technology Centre, kde provedeme technickou revizi. To se děje vždy jednou za pár měsíců, zjišťujeme, co děláme dobře, co naopak špatně a co tedy musíme zlepšit. Takové schůzky mají velký význam, doufám, že to dopadne dobře, protože víme, že máme auto, které může vyhrávat. To nás ohromně motivuje. Úterní dopoledne a velkou část středy strávím na našem simulátoru, kde se budu připravovat na Velkou cenu Turecka.
Jaké jsou tvé dojmy při zpětném pohledu na první tři závody?JB: Byla to opravdu neuvěřitelná cesta. Zimní testy se nám moc nevydařily, auto nebylo rychlé. Před začátkem sezony jsme učinili riskantní krok, když jsme před prvním závodem z vozu odstranili několik nových součástek a dali tam starší, ale vyplatilo se to a už v Austrálii jsme věděli, že máme rychlé auto.
V Austrálii jsme jeli dobře, v Malajsii ještě lépe. No a v Číně jsme vyhráli. Já se sice nedokázal dostat do správného tempa a trochu mě mrzí, že jsem nevyužil příležitost dojet na lepší pozici, ale to teď právě řešíme a v Turecku to snad bude lepší. Jako tým jsme ale s obratem velice spokojeni. Pokaždé jsme dojeli do cíle, což je skvělé. Nezapomínejte, že se o novém voze ještě hodně učíme. Plně mu porozumíme asi až v Evropě.
Spokojen jsem byl i se svým kvalifikačním výkonem, před sezonou jsem si řekl, že právě to chci zlepšit a po prvních třech závodech jsem spokojen. Když nepočítáme jízdu Marka Webbera v Číně, tak se jednoznačně ukázalo, že být na předních pozicích na startu je klíčové. Míříme tedy správným směrem.
Jak se podle Tebe bude sezona vyvíjet po přesunu do Evropy?JB: Všechny týmy se nyní učí novému stylu závodění, který přinesl rok 2011. Velkou roli samozřejmě hrají nové pneumatiky. Bez nich to nejde. Všichni se budou soustředit na hledání co nejlepších strategií. Není to lehké, pokaždé se chovají jinak. V Malajsii jsem na tvrdých pneumatikách odjel skvělý poslední stint, ale v Číně jsem měl problémy se zadními pneumatikami tvrdší směsi. Musíme pochopit proč a právě to bude jedním z bodů na našem technickém setkání v technologickém centru. Doufejme, že do Turecka přijedeme s novými fungujícími úpravami.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.