Jenson Button věří, že McLaren bude v Číně ještě blíže vedoucímu týmu šampionátu - Red Bullu. Těší se na zábavný závod se Sebastianem Vettelem, pokud se mu podaří dobře odstartovat.
"Díky jemného doladění vozu doufám, že budeme o víkendu [Red Bullu] ještě blíže. Když jsme testovali v Malajsii, udělali jsme změny, které způsobily velký rozdíl v časech na kolo a konzistenci.
Víme, kde bychom měli být, ale na tak odlišných okruzích a za tak odlišných podmínek, teplot a pneumatik, se dostáváme do oblastí, které s vozem neznáme. Na základě mých postřehů po závodě tedy máme několik nápadů, jakým směrem se ubírat.
Těším se, až tam vyjedu a budu řídit vůz. Bylo pár oblastí, ve kterých jsem s ním nebyl spokojený, ale snad se nám to nyní podaří vyřešit."
Podle něj by McLarenu mohla v Šanghaji pomoci o něco menší degradace pneumatik: "Bude zde trochu chladněji, takže degradace bude menší. Stále to bude náročné, zvláště s trakcí, ale vysokorychlostní zatáčky nebudou takovým problémem.
Myslím, že s Red Bullem budeme moci těsněji soupeřit, protože v minulých dvou závodech jsme opravdu plně nerozuměli našemu autu a neměli jsme perfektní nastavení.
Máme zde několik novinek, nevím jestli Red Bull také, těžko říct, ale podle mě zde budou rychlé i některé další týmy. Ferrari zde bude konkurenceschopné a Renault také, jsou velmi dobří na rovinkách."
"Seb je velmi rychlý v několika prvních kolech závodu, možná proto, že má čistý vzduch a může tlačit na pneumatiky. Nepoškozuje si je přitom, protože má k dispozici maximální přítlak.
Dojel jsem tři sekundy zatím, ale ke konci určitě zpomalil. Nebylo tomu tak ale v každém kole, kdy jsem jezdil za ním a naše rychlost byla docela podobná. Pokud se nám tedy povede dobrý čistý start, pak si můžeme užít zábavný závod a rychlost bude celkem podobná," dodává Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.