Bývalý šéf závodního týmu McLarenu Ron Dennis přiznává, že mu při shlédnutí nového dokumentu o Ayrtonovi Sennovi párkrát tekly slzy.
"Ano, u jistých pasáží jsem si pobrečel," uvádí pro La Gazzetta dello Sport Dennis, který vedl tým, s jehož vozem se Ayrton stal třikrát mistrem světa (1988, 1990, 1991). "Některé částí se mě hluboce dotkly. Měli jsme spolu velmi blízký vztah, bojovali jsme jen o kontrakty."
Film je hodně zaměřen na Sennovo soupeření s Alainem Prostem. Dennis však nelituje toho, že jim umožnil spolu vzájemně bojovat: "Pokud se pokoušíte vyhrát pouze s jedním pilotem, pak schopnost týmu vítězit trpí. Jasně vyplývá, že v roce 1988 jsme navzdory sporům vyhráli 15 ze 16 závodů."
Podobně blízký vztah měl Dennis také k dalším pilotům McLarenu - Mikovi Häkkinenovi a Lewisovi Hamiltonovi. Vztah s Jensonem Buttonem označuje pro jako "harmonický." "Martin Whitmarsh to má s piloty mnohem jednodušší, než jsem to měl já kdysi," usmívá se.
Dennisovi oblíbení piloti: Senna školí Häkkinena
Pokud by Senna v roce 1994 tragicky nezahynul, mělo by to vliv na počet mistrovských titulů Michaela Schumachera? Dennis na tento dotaz listu Corriere della Sera odpovídá: "Na to byste mohli odpovědět leda tak s křišťálovou koulí. Když přešel k Williamsu, tým se trápil, ale zřejmě by využil své zkušenosti a vyhrál by minimální čtvrtý šampionát."
Ukázky z posledního dokumentu o Ayrtonu Sennovi
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.