Bývalý šéf závodního týmu McLarenu Ron Dennis přiznává, že mu při shlédnutí nového dokumentu o Ayrtonovi Sennovi párkrát tekly slzy.
"Ano, u jistých pasáží jsem si pobrečel," uvádí pro La Gazzetta dello Sport Dennis, který vedl tým, s jehož vozem se Ayrton stal třikrát mistrem světa (1988, 1990, 1991). "Některé částí se mě hluboce dotkly. Měli jsme spolu velmi blízký vztah, bojovali jsme jen o kontrakty."
Film je hodně zaměřen na Sennovo soupeření s Alainem Prostem. Dennis však nelituje toho, že jim umožnil spolu vzájemně bojovat: "Pokud se pokoušíte vyhrát pouze s jedním pilotem, pak schopnost týmu vítězit trpí. Jasně vyplývá, že v roce 1988 jsme navzdory sporům vyhráli 15 ze 16 závodů."
Podobně blízký vztah měl Dennis také k dalším pilotům McLarenu - Mikovi Häkkinenovi a Lewisovi Hamiltonovi. Vztah s Jensonem Buttonem označuje pro jako "harmonický." "Martin Whitmarsh to má s piloty mnohem jednodušší, než jsem to měl já kdysi," usmívá se.
Dennisovi oblíbení piloti: Senna školí Häkkinena
Pokud by Senna v roce 1994 tragicky nezahynul, mělo by to vliv na počet mistrovských titulů Michaela Schumachera? Dennis na tento dotaz listu Corriere della Sera odpovídá: "Na to byste mohli odpovědět leda tak s křišťálovou koulí. Když přešel k Williamsu, tým se trápil, ale zřejmě by využil své zkušenosti a vyhrál by minimální čtvrtý šampionát."
Ukázky z posledního dokumentu o Ayrtonu Sennovi
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.