Jenson Button si myslí, že fanoušci Formule 1 budou šokování množstvím předjížděcích manévrů během Velké ceny Austrálie, jak budou piloti bojovat pneumatikami v závěrečných fázích závodu.
"Myslím, že zde uvidíte tolik předjíždění v posledním stintu, že tím budou všichni šokování. Bude to probíhat až do poslední zatáčky závodu, což je skvělé. Nevím, jestli budou všechny závody takové, tento však ano, protože ještě nerozumíme pneumatikám," tvrdí Button.
Zacházení s pneumatikami podle něj bude v závěru závodu klíčem k vítězství: "Pro mě je v posledním stintu důležité starat se o pneumatiky. Během prvních dvou či tří stintů ne, protože je důležité je, jak všichni víme, zastavit o jedno kolo dříve než všichni ostatní."
"Pokud to uděláte, předjedete je, protože nasadíte nové pneumatiky a budete o tři sekundy na kolo rychlejší. Bude to zajímavé. Hlavní bude to, kdo bude dostatečně odvážný na to, aby zastavil jako první, protože si můžete myslet, že toho po první zastávce hodně získáte, ale můžete to všechno ztratit při poslední zastávce či posledním stintu.
Je to o nalezení jisté rovnováhy a několik závodů to potrvá, než se najde nejlepší strategie," dodává Button.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.