Jenson Button si myslí, že fanoušci Formule 1 budou šokování množstvím předjížděcích manévrů během Velké ceny Austrálie, jak budou piloti bojovat pneumatikami v závěrečných fázích závodu.
"Myslím, že zde uvidíte tolik předjíždění v posledním stintu, že tím budou všichni šokování. Bude to probíhat až do poslední zatáčky závodu, což je skvělé. Nevím, jestli budou všechny závody takové, tento však ano, protože ještě nerozumíme pneumatikám," tvrdí Button.
Zacházení s pneumatikami podle něj bude v závěru závodu klíčem k vítězství: "Pro mě je v posledním stintu důležité starat se o pneumatiky. Během prvních dvou či tří stintů ne, protože je důležité je, jak všichni víme, zastavit o jedno kolo dříve než všichni ostatní."
"Pokud to uděláte, předjedete je, protože nasadíte nové pneumatiky a budete o tři sekundy na kolo rychlejší. Bude to zajímavé. Hlavní bude to, kdo bude dostatečně odvážný na to, aby zastavil jako první, protože si můžete myslet, že toho po první zastávce hodně získáte, ale můžete to všechno ztratit při poslední zastávce či posledním stintu.
Je to o nalezení jisté rovnováhy a několik závodů to potrvá, než se najde nejlepší strategie," dodává Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.