Jenson Button varuje svého týmového kolegu Lewise Hamiltona před odchodem z McLarenu. Mimo tým, v němž vyrůstal, by ho čekal těžký život.
Hamilton je po předsezónních testech frustrovaný z toho, že se McLarenu přes zimu nepodařilo vyrobit vůz, který by byl od počátku schopný držet krok s Red Bullem či Ferrari, zůstává však optimistou. Někteří odborníci mu ale doporučují odchod z McLarenu, má-li naplnit ambici stát se nejúspěšnějším pilotem své generace.
Jenson Button, který ale zažil obě strany života v paddocku, když působil v nekonkurenceschopných týmech, k tomu pro Guardian říká: "Rozhodnutí je na Lewisovi, myslím si však, že se v tomto týmu cítí jako doma a mohl by být překvapený, kdyby šel někam jinam. Bylo by to pro něj zcela odlišné prostředí."
Talentovaný Hamilton toho o životě v F1 mimo chráněné útočiště McLarenu moc neví. Od svých 11 let byl podporován špičkovým týmem, který tehdy vedl Ron Dennis. Po hvězdné první sezóně v roce 2007, kdy téměř vyhrál titul, se v roce 2008 stal do té doby nejmladším šampionem. Od té doby se však týmu nedaří a dle výsledků dosažených v předsezónních testech se zdá, že ani letos to nebude mít lehké.
O pět let starší Button pokračuje: "Lewis bude ve Formuli 1 závodit mnohem déle než já, pokud se nerozhodne toho nechat a dělat něco jiného. Ale podle mě o tom neuvažuje. Myslím si, že bude odvádět co nejlepší práci a snad budeme všichni spolupracovat, což nyní děláme, abychom z toho, co máme, dostali maximum."
Bývalý pilot Martin Brundle označil nový McLaren MP4-26 za hromadu šrotu kvůli problémům se spolehlivostí a nedostatečné rychlosti. Co na to Jenson? "Nejezdil jsem s ním závodní vzdálenosti ani simulací kvalifikace, takže stále nevíme, jak na tom je, což je na jednu stranu frustrující, na druhou ale i vzrušující.
Jedeme do Melbourne, kde můžeme zjistit, že máme dobrý balík. Snad tam na tom budeme dobře se spolehlivostí. Je to těžké pro celý McLaren. Pracovali velmi, velmi tvrdě. Myslím si však, že nyní to všichni vnímají mnohem pozitivněji. Ve vývoji máme nějaké zajímavé věci a už se všichni těšíme do Melbourne.
Máme trochu obavy, ale tento tým je velmi silný. V těžké pozici se ocitli již dříve, dokážou zabojovat. To je vzrušující. Zklamáním je, že jsme opravdu nedokázali odhalit výkonnost vozu, protože jsem opravdu nemohl vůbec pracovat na nastavení. Musím přiznat, že když jsem poprvé naskočil do auta, mou první reakcí nebylo: 'Wow, všem to pořádně natřeme.'
Nebudu lhát. Nebyla to nejlepší zima a neprožíváme nejlepší vstup do sezóny. Pokud se podíváte na vzdálenosti, které ujeli Red Bull s Ferrari, jsme o velký kus cesty za nimi. Mohli byste říci, že jsou o dost před námi. Není však důvod být kvůli tomu sklíčený a na dně, jsme na počátku sezóny," dodává Button.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.