Jenson Button varuje svého týmového kolegu Lewise Hamiltona před odchodem z McLarenu. Mimo tým, v němž vyrůstal, by ho čekal těžký život.
Hamilton je po předsezónních testech frustrovaný z toho, že se McLarenu přes zimu nepodařilo vyrobit vůz, který by byl od počátku schopný držet krok s Red Bullem či Ferrari, zůstává však optimistou. Někteří odborníci mu ale doporučují odchod z McLarenu, má-li naplnit ambici stát se nejúspěšnějším pilotem své generace.
Jenson Button, který ale zažil obě strany života v paddocku, když působil v nekonkurenceschopných týmech, k tomu pro Guardian říká: "Rozhodnutí je na Lewisovi, myslím si však, že se v tomto týmu cítí jako doma a mohl by být překvapený, kdyby šel někam jinam. Bylo by to pro něj zcela odlišné prostředí."
Talentovaný Hamilton toho o životě v F1 mimo chráněné útočiště McLarenu moc neví. Od svých 11 let byl podporován špičkovým týmem, který tehdy vedl Ron Dennis. Po hvězdné první sezóně v roce 2007, kdy téměř vyhrál titul, se v roce 2008 stal do té doby nejmladším šampionem. Od té doby se však týmu nedaří a dle výsledků dosažených v předsezónních testech se zdá, že ani letos to nebude mít lehké.
O pět let starší Button pokračuje: "Lewis bude ve Formuli 1 závodit mnohem déle než já, pokud se nerozhodne toho nechat a dělat něco jiného. Ale podle mě o tom neuvažuje. Myslím si, že bude odvádět co nejlepší práci a snad budeme všichni spolupracovat, což nyní děláme, abychom z toho, co máme, dostali maximum."
Bývalý pilot Martin Brundle označil nový McLaren MP4-26 za hromadu šrotu kvůli problémům se spolehlivostí a nedostatečné rychlosti. Co na to Jenson? "Nejezdil jsem s ním závodní vzdálenosti ani simulací kvalifikace, takže stále nevíme, jak na tom je, což je na jednu stranu frustrující, na druhou ale i vzrušující.
Jedeme do Melbourne, kde můžeme zjistit, že máme dobrý balík. Snad tam na tom budeme dobře se spolehlivostí. Je to těžké pro celý McLaren. Pracovali velmi, velmi tvrdě. Myslím si však, že nyní to všichni vnímají mnohem pozitivněji. Ve vývoji máme nějaké zajímavé věci a už se všichni těšíme do Melbourne.
Máme trochu obavy, ale tento tým je velmi silný. V těžké pozici se ocitli již dříve, dokážou zabojovat. To je vzrušující. Zklamáním je, že jsme opravdu nedokázali odhalit výkonnost vozu, protože jsem opravdu nemohl vůbec pracovat na nastavení. Musím přiznat, že když jsem poprvé naskočil do auta, mou první reakcí nebylo: 'Wow, všem to pořádně natřeme.'
Nebudu lhát. Nebyla to nejlepší zima a neprožíváme nejlepší vstup do sezóny. Pokud se podíváte na vzdálenosti, které ujeli Red Bull s Ferrari, jsme o velký kus cesty za nimi. Mohli byste říci, že jsou o dost před námi. Není však důvod být kvůli tomu sklíčený a na dně, jsme na počátku sezóny," dodává Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.