Piloti McLarenu po nepříliš vydařeném testování hovoří o svých pocitech před blížící se Velkou cenou Austrálie.
"Nemůžeme zakrýt fakt, že testování bylo náročnější, než jsme čekali: neujeli jsme takovou vzdálenost, jako naši rivalové, nemohli jsme se s nejrychlejšími srovnávat ani v rychlosti," přiznává Lewis Hamilton.
"Stále mám ale z MP4-26 dobrý pocit. Moc rád naše auto řídím a myslím si, že bude i docela ohleduplné k pneumatikám, a vím, že před úvodním závodem učiníme další výkonnostní pokroky.
Do Melbourne nicméně míříme připraveni na souboj. Některé týmy jsou připraveny extrémně dobře - jak z hlediska rychlosti, tak i spolehlivosti. Co je ale v nepředvídatelných a někdy chaotických úvodních závodech velmi důležité, to jsou body.
Pevně věřím, že i když naše příprava neprobíhala tak hladce, jak bychom si přáli, tak v Melbourne již konečně vše bude do sebe zapadat - a to mě opravdu vzrušuje," těší se Hamilton.
Vítěz posledních dvou závodů v Melbourne Jenson Button při testech v Barceloně
Jeho stájový kolega Jenson Button má na Austrálii v posledních letech velmi dobré vzpomínky: "Albert Park byl pro mě dobrým místem: vyhrál jsem zde v uplynulých dvou sezónách, je to skvělý okruh pro závodění, který vytváří prostor pro nepředvídatelné závody. Možná i proto, že je obvykle na začátku sezóny, kdy ještě není ustáleno pořadí.
Často vidíme vozy jezdit na pozicích mimo pořadí, což přináší určité vzrušení. Navíc s problémem častých zastávek by to mohlo být letos velmi vzrušující a nepředvídatelný závodní víkend.
Pravidelně se mě ptají, zda bych mohl letos vyhrát potřetí v řadě. Papírově se to nezdá pravděpodobně, ale vážně - kdo ví? S naprostou jistotou bych to nevyloučil," dodává Button.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.