Piloti McLarenu po nepříliš vydařeném testování hovoří o svých pocitech před blížící se Velkou cenou Austrálie.
"Nemůžeme zakrýt fakt, že testování bylo náročnější, než jsme čekali: neujeli jsme takovou vzdálenost, jako naši rivalové, nemohli jsme se s nejrychlejšími srovnávat ani v rychlosti," přiznává Lewis Hamilton.
"Stále mám ale z MP4-26 dobrý pocit. Moc rád naše auto řídím a myslím si, že bude i docela ohleduplné k pneumatikám, a vím, že před úvodním závodem učiníme další výkonnostní pokroky.
Do Melbourne nicméně míříme připraveni na souboj. Některé týmy jsou připraveny extrémně dobře - jak z hlediska rychlosti, tak i spolehlivosti. Co je ale v nepředvídatelných a někdy chaotických úvodních závodech velmi důležité, to jsou body.
Pevně věřím, že i když naše příprava neprobíhala tak hladce, jak bychom si přáli, tak v Melbourne již konečně vše bude do sebe zapadat - a to mě opravdu vzrušuje," těší se Hamilton.
Vítěz posledních dvou závodů v Melbourne Jenson Button při testech v Barceloně
Jeho stájový kolega Jenson Button má na Austrálii v posledních letech velmi dobré vzpomínky: "Albert Park byl pro mě dobrým místem: vyhrál jsem zde v uplynulých dvou sezónách, je to skvělý okruh pro závodění, který vytváří prostor pro nepředvídatelné závody. Možná i proto, že je obvykle na začátku sezóny, kdy ještě není ustáleno pořadí.
Často vidíme vozy jezdit na pozicích mimo pořadí, což přináší určité vzrušení. Navíc s problémem častých zastávek by to mohlo být letos velmi vzrušující a nepředvídatelný závodní víkend.
Pravidelně se mě ptají, zda bych mohl letos vyhrát potřetí v řadě. Papírově se to nezdá pravděpodobně, ale vážně - kdo ví? S naprostou jistotou bych to nevyloučil," dodává Button.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.