Jenson Button po dnešním dnu pro Autosport uvedl, že se McLaren na počátku sezóny nebude moci vyrovnat Red Bullu či Ferrari.
"Byl bych překvapený, kdybychom se opravdu mohli rovnat Red Bullu a Ferrari, až dorazíme do Melbourne. Myslím, že to je velký úkol vzhledem ke vzdálenostem, jež jsme ve srovnání s nimi ujeli, a k rychlostem, které jsme ve srovnání s nimi v posledních testech dosahovali.
Podle mě to bude těžké. Ale nikdy neříkej nikdy. Pokrok, který jsme udělali s autem, na mě udělal docela dojem. Žel stále to však není dostatečné. Uvidíme během práce na nastavení tento týden, jak moc se jim dokážeme přiblížit. Ale držet s nimi krok v prvním závodě, to bude velmi těžké," popisuje své pocity Button.
"Nebyl to zrovna nejlepší start nového roku, co se týče testování, vzdálenosti, spolehlivosti a také rychlosti. Myslím ale, že jsme udělali velký pokrok. Neřekl bych, že máme nejrychlejší auto, k tomu je před námi ještě dlouhá cesta. Jsem však potěšený tím, čeho jsme dnes dosáhli.
Neujeli jsme tolik kol, kolik bych si přál, ale v oblasti vnímání vozu jsme udělali slušné pokroky. Jak jsem již řekl: abychom byli tak rychlí jako Red Bull, Ferrari a možná další jeden či dva týmy, musíme odvést ještě více práce, ale ubíráme se vpřed - a to je dobrý pocit. Kluci odvedli skvělou práci, když na výkonnosti vozu a spolehlivosti opravdu zapracovali, takže velmi oceňuji jejich úspěšné úsilí."
"Byl to pouze první den ze čtyřdenního testování a doufáme v to, že ujedeme mnohem větší vzdálenost a vylepšíme nastavení. Dnes jsme byli trochu omezeni prací na nastavení. Kola, která jsem strávil na okruhu při menším i větším množství paliva, byla docela velkým zlepšením vůči tomu, co jsem zde zažil posledně.
Není to dokonalé ani připravené na první závod, ale udělali jsme pokrok - a s tím bychom měli být spokojeni," shrnuje na závěr své dojmy britský pilot. "Nebudete spokojeni, když budete třetím nejrychlejším týmem, ale nemyslím si, že by to byl špatný způsob, jak zahájit sezónu. I z této pozice toho můžete dost dokázat. Vzhledem k několika posledním testům a naší rychlosti byste s tím byli docela spokojeni."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.