Tonio Liuzzi nehodlá platit za svoje místo v F1 pro letošní sezonu.
Poté, co Tonio přišel o místo závodního pilota u Force India ve prospěch Paula di Resty, jedná s HRT o možnosti působení v roli závodního pilota pro tuto sezonu. Vloni si HRT své jezdce vybíralo podle peněz, které byli schopni do týmu přinést. Letos už určité finance obstaral Narain Karthikeyan přes svého sponzora - indickou spolenčost Tata.
Liuzzi je však přesvědčen, že je v pozici, kdy nebude muset za své místo platit: "Myslím, že by preferovali jezdce, který by přinesl nějaké peníze, ale to není můj případ, protože jsem to nikdy nedělal a také to dělat nebudu. Jsem schopen přinést moje zkušenosti, moji rychlost a samozřejmě pro ně udělat vše, co bude v mých silách. Pak bych samozřejmě mohl pomoci s hledáním sponzora, ale nemůžu si dovolit, abych si platil svoje místo. Týmu jsem schopný odevzdat svých 100%."
"Momentálně vedou nějaká nadějná jednání s určitými sponzory, takže by zde mohl být dobrý potenciál navýšit rozpočet." Liuzzi je přesvědčen, že by tým mohl být v roce 2011 konkurenceschopný. "Více konkurenceschopný než vloni? Určitě. Dostatečně konkurenceschopný? Tím si nejsem jistý. Je to otázka, protože vše se dělalo na poslední chvíli, nové auto přišlo pozdě, rozpočet je omezený. Je to vše kritické, ale samozřejmě mají nějaké zajímavé plány a pokud se jim vydaří, tak to bude dobré."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.