Nejeden fanoušek McLarenu měl z dnešních testů vrásky na čele. Stříbrný vůz se opět na trati objevoval výrazně méně než ostatní.
Nový MP4-26 Jensona Buttona zaměstnal mechaniky téměř na celé dopoledne. Problémy s hydraulikou stály Brita skoro celou první polovinu cenného testovacího dne. Podobné potíže se navíc ohlásily i odpoledne a sobotní jízdy tak skončily pro tým dřív, než měly.Předloňský mistr světa nezastírá, že pro něj dnešek byl frustrující. „Nejezdíme tak moc, jak bychom chtěli, takže jsme trochu pozadu za ostatními. Je to trochu nevýhoda, ale víme o tom. Snad se spolehlivost v příštích dvou dnech zlepší a budeme plni vybaveni náhradními díly,“ uvedl Button.Závodník vysvětlil, že snaha týmů najezdit co nejvíce kol nespočívá jen ve snaze ověřit spolehlivost. Vysoký počet kilometrů je nezbytný pro správné nastavení vozu do různých podmínek. „Ujetá vzdálenost nepomáhá jen spolehlivosti, je také užitečná pro nastavení. Je těžké nastavit přední křídlo na auto, když zkoušíte různé pneumatiky a náklady paliva. Chvíli to trvá, především na okruzích jako je tento, kde je důležité správné aerodynamické vyvážení,“ popsal Button.
Button strávil v sobotu víc času v garáži než na dráze. Odjel pouze 54 kol
Britský závodník však věří, že i přes ztrátu na soupeře zatím není nic ztraceno. „Tento vůz skrývá ještě spoustu výkonu – teď jen potřebujeme najet dostatečný počet kilometrů, abychom viděli, co umí. Lewis to snad v následujících dvou dnech zvládne,“ věří pilot McLarenu. Jeho kolega Lewis Hamilton převezme vůz zítra a barcelonský test v pondělí i dokončí.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.