Nejeden fanoušek McLarenu měl z dnešních testů vrásky na čele. Stříbrný vůz se opět na trati objevoval výrazně méně než ostatní.
Nový MP4-26 Jensona Buttona zaměstnal mechaniky téměř na celé dopoledne. Problémy s hydraulikou stály Brita skoro celou první polovinu cenného testovacího dne. Podobné potíže se navíc ohlásily i odpoledne a sobotní jízdy tak skončily pro tým dřív, než měly.Předloňský mistr světa nezastírá, že pro něj dnešek byl frustrující. „Nejezdíme tak moc, jak bychom chtěli, takže jsme trochu pozadu za ostatními. Je to trochu nevýhoda, ale víme o tom. Snad se spolehlivost v příštích dvou dnech zlepší a budeme plni vybaveni náhradními díly,“ uvedl Button.Závodník vysvětlil, že snaha týmů najezdit co nejvíce kol nespočívá jen ve snaze ověřit spolehlivost. Vysoký počet kilometrů je nezbytný pro správné nastavení vozu do různých podmínek. „Ujetá vzdálenost nepomáhá jen spolehlivosti, je také užitečná pro nastavení. Je těžké nastavit přední křídlo na auto, když zkoušíte různé pneumatiky a náklady paliva. Chvíli to trvá, především na okruzích jako je tento, kde je důležité správné aerodynamické vyvážení,“ popsal Button.
Button strávil v sobotu víc času v garáži než na dráze. Odjel pouze 54 kol
Britský závodník však věří, že i přes ztrátu na soupeře zatím není nic ztraceno. „Tento vůz skrývá ještě spoustu výkonu – teď jen potřebujeme najet dostatečný počet kilometrů, abychom viděli, co umí. Lewis to snad v následujících dvou dnech zvládne,“ věří pilot McLarenu. Jeho kolega Lewis Hamilton převezme vůz zítra a barcelonský test v pondělí i dokončí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.