Jenson Button a Lewis Hamilton pro rok 2011 s Mercedesem počítají, Michaela Schumachera však vidí jen jako jednoho z mnoha soupeřů – jejich cílem je titul.
Před novou sezonou si fandové i experti na F1 dávají mnoho otázek, jedna z nich zní: Může Michael Schumacher v roce 2011 navázat na svou dřívější formu a zabojovat o titul? Jezdec Ferrari, Fernando Alonso, v to věří. Jezci McLarenu, Jenson Button a Lewis Hamilton, jsou trochu skeptičtější.
Duo McLarenu spíše poukazuje na to, že letos bude v poli více potencionálních kandidátů na titul. „V poli budeme mít pět mistrů světa a já si netroufnu říci nějaký tip na nového mistra světa. Sotva odhadnu, jak dobrý letos bude Michael Schumacher,“ říká mistr z roku 2009 Jenson Button pro Gulf Daily News.
„Možná si Fernandlo opravdu myslí, že Michael Schumacher bude v roce 2011 jeho hlavním rivalem. Kdo ví? Jedno je jasné: My tu nejsme proto, abychom viděli cílovou vlajku jako druzí,“ míní Button. Jeho týmový kolega Hamilton přidává: „Michael je sedminásobný mistr světa, takže se můžeme domnívat, že bude v dobré formě, pokud tedy bude chtít.“
„Přijde ale na to, zda-li jeho tým odvedl na autě dobrou práci. Já osobně si myslím, že to nebude o mnoho rozdílnější ve srovnání s loňskou sezonou. Může nás samozřejmě lehce překvapit,“ říká Hamilton pro Reuters.
Mercedes má však výborného Rosse Brawna, který je šéfem týmu. Podle Buttona se Ross zasadí o to, aby bylo auto konkurenceschopné, vždyť před dvěma lety Jenson v autě týmu Brawn (dnešní Mercedes) vyhrál titul. „Vycházím z toho, že Mercedes bude konkurenceschopný. Nico a Michael by měli mít šanci na dobrý výsledek. Mercedes bude moci v roce 2011 určitě bojovat o vítězství.“
Hamilton s Buttonem věří, že budou moci podobně slavit i letos
Pokud bude mít Schumacher auto, ve kterém se bude cítit dobře, bude rekordman F1 v tomto roce konkurenceschopný, tedy alespoň podle Buttona. Stájový kolega Hamilton pro letošní sezonu také nevidí žádného jasného favorita. „Je zde mimo jiné hodně dobrých pilotů, kteří by každopádně mohli být šampióny,“ říká Lewis.
„Tito mladíci nás motivují k tvrdé práci. Chtěl bych vyhrát jako každý jiný. Nestarám se však o konkurenty. Vím, že mohu všechny moje konkurenty porazit. Z nikoho nemám strach. Jediný strach, který člověk může mít, je, že vaše auto nebude dost rychlé. Myslím však, že víme, co děláme.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.