Jenson Button a Lewis Hamilton pro rok 2011 s Mercedesem počítají, Michaela Schumachera však vidí jen jako jednoho z mnoha soupeřů – jejich cílem je titul.
Před novou sezonou si fandové i experti na F1 dávají mnoho otázek, jedna z nich zní: Může Michael Schumacher v roce 2011 navázat na svou dřívější formu a zabojovat o titul? Jezdec Ferrari, Fernando Alonso, v to věří. Jezci McLarenu, Jenson Button a Lewis Hamilton, jsou trochu skeptičtější.
Duo McLarenu spíše poukazuje na to, že letos bude v poli více potencionálních kandidátů na titul. „V poli budeme mít pět mistrů světa a já si netroufnu říci nějaký tip na nového mistra světa. Sotva odhadnu, jak dobrý letos bude Michael Schumacher,“ říká mistr z roku 2009 Jenson Button pro Gulf Daily News.
„Možná si Fernandlo opravdu myslí, že Michael Schumacher bude v roce 2011 jeho hlavním rivalem. Kdo ví? Jedno je jasné: My tu nejsme proto, abychom viděli cílovou vlajku jako druzí,“ míní Button. Jeho týmový kolega Hamilton přidává: „Michael je sedminásobný mistr světa, takže se můžeme domnívat, že bude v dobré formě, pokud tedy bude chtít.“
„Přijde ale na to, zda-li jeho tým odvedl na autě dobrou práci. Já osobně si myslím, že to nebude o mnoho rozdílnější ve srovnání s loňskou sezonou. Může nás samozřejmě lehce překvapit,“ říká Hamilton pro Reuters.
Mercedes má však výborného Rosse Brawna, který je šéfem týmu. Podle Buttona se Ross zasadí o to, aby bylo auto konkurenceschopné, vždyť před dvěma lety Jenson v autě týmu Brawn (dnešní Mercedes) vyhrál titul. „Vycházím z toho, že Mercedes bude konkurenceschopný. Nico a Michael by měli mít šanci na dobrý výsledek. Mercedes bude moci v roce 2011 určitě bojovat o vítězství.“
Hamilton s Buttonem věří, že budou moci podobně slavit i letos
Pokud bude mít Schumacher auto, ve kterém se bude cítit dobře, bude rekordman F1 v tomto roce konkurenceschopný, tedy alespoň podle Buttona. Stájový kolega Hamilton pro letošní sezonu také nevidí žádného jasného favorita. „Je zde mimo jiné hodně dobrých pilotů, kteří by každopádně mohli být šampióny,“ říká Lewis.
„Tito mladíci nás motivují k tvrdé práci. Chtěl bych vyhrát jako každý jiný. Nestarám se však o konkurenty. Vím, že mohu všechny moje konkurenty porazit. Z nikoho nemám strach. Jediný strach, který člověk může mít, je, že vaše auto nebude dost rychlé. Myslím však, že víme, co děláme.“
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.