Jenson Button si včera ve Valencii poprvé vyzkoušel jízdu na nových pneumatikách Pirelli. Jaké z nich má dojmy?
McLaren včera naposledy testoval s vozem MP4-25, který dal světu Formul 1 F-kanál. Dnes ve 12 hod v Berlíně tým představí jeho nástupce MP4-26. Během testu ve Valencii McLaren získal o pneumatikách širokou škálu údajů, díky kterým je začíná lépe poznávat a může tak zdokonalovat nastavení pro rok 2011.
"Byl to velmi zajímavý den a pro mě nová zkušenost, když jsem si vyzkoušel Pirellky. Samozřejmě fungují jinak než loňské pneumatiky, ale většina mých jízdy byla poměrně dobrá. Byl jsem docela spokojený se způsobem, jakým vůz fungoval. Odvedli jsme spoustu dobré práce na nastavení, ubíráme se správným směrem," uvádí Button, který na pneumatikách nového dodavatele včera odjel přes 420 km.
"Dochází u nich k degradaci, ale tak je tomu u všech pneumatik - obzvlášť u super-měkké směsi, což se na druhou stranu čekalo. Nyní se těším na to, až uvidím zítra nové auto a začnu s ním příští týden řádně testovat," dodává pilot McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.