Expert na F1 a bývalý jezdec F1, Matin Brunde, je zvědavý na interní duel v McLarenu roku 2011. Může se Button prosadit před Hamiltona?
Skoro před rokem se Jenson Button vydal jako novopečený šampión F1 do úplně nového týmu – týmu Lewise Hamiltona. Hodně expertů mu prorokovalo těžké časy. Button však první rok zvládl bez problémů. 30letý Brit sice získal méně bodů než Hamilton a získal i méně vítězství, nicméně zanechal dobrý dojem. Dřívější pilot F1 a nynější komentátor, Martin Brundle, si letošních výkonů Buttona všiml.
„Podle mého názoru se Jenson v minulém roce prodal mnohem lépe než Lewis, od kterého každý hodně očekával. Obě jeho vítězství byla překrásná. Takovýto úspěch by chtěl mít ve svém životopisu každý,“ říká Brundle pro Autosport.
Nicméně další překvapení nepřišla, Hamilton se během roku stále více zlepšoval. „Lewis je asi rychlejším z dvojice, má velkou rychlost. Nicméně Jenson v Abú Dhabí odjel 49 kol na jedné sadě pneumatik, když všichni piloti jeli měnit po 9 až 15 kolech. Dokázal auto dokonale přelstít.“
„Je opravdu zábavné sledovat, jak závodí. S jeho monopostem F1 dokáže jet tak ekonomicky. Dělá mu však problémy, když je auto přetáčivé, vůbec to nesedí jeho jezdeckému stylu. Kdyby se zlepšil v kvalifikaci, tak by Hamiltonovi nastaly těžké časy.“
V Turecku mezi oběma došlo na menší souboj
Můžeme tedy být napjatí, jak se to mezi dvěma Brity v jednom týmu vyvine. „Ke konci sezony na tom byl Lewis trochu lépe. Opravdový duel mezi oběma jsme neviděli. Vychází spolu dobře. Není však žádný důvod, tak dobře si s týmovým kolegou nebo jiným jezdcem z F1 rozumět.“
„Kdyby se tedy oba jednou opravdu utkali, tak by to mezi nimi mohlo nabrat úplně jiné obrátky. Stačí si jen vzpomenout na duel v Istanbulu a mimiku Lewise na podiu. Jenson ho předjel, ale Lewis to nečekal. To byla taková předtucha toho, co by se mohlo stát.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.