Ač je to téměř neuvěřitelné, Jenson Button se stále nechce vzdát myšlenky na možný titul. Do brazilského klání jde se svou kůží na trh a udělá cokoli pro to, aby se udržel v boji o pohár jezdců.
Pravděpodobnost, že zrovna tomuto britskému jezdci nakonec padne titul do klína, je velmi malá. Za aktuálním lídrem Alonsem pokulhává o propastných 42 bodů. Ve hře je ale celkem bodů padesát, proto podle třicetiletého jezdce není ještě nic ztraceno.
Jenson Button má ale oproti ostatním jednu obrovskou výhodu – nemá vůbec co ztratit. Zbytek špičky má od sebe rozdíl jen několika bodů a tipovat, kdo z nich tentokrát zaváhá a pořadím se propadne, je hotovým střílením od boku. Jenson Button má své jisté – může jedině získat, což je jistě příjemný bonus.
„Lidé se povětšinou soustředí jen na první čtveřici,“ přiznal Button a měl tím na mysli dou Red Bullu, Alonsa a parťáka Hamiltona. „Je to příjemná pozice, protože jsem byl v ohnisku zájmu po celou sezónu a samozřejmě i tu loňskou, a to nejen já, ale všechno kolem mě. Takže teď jsem stále v boji o titul a přitom můžu v pohodě relaxovat.“
Button samozřejmě není hluchý, slepý ani negramotný: „Samozřejmě si uvědomuji, že šance na výhru šampionátu je malá. Proto musím s kůží na trh, ale zároveň si to budu užívat. Stále závodím se čtyřmi jezdci, možná jeden z nás bude mít dobrý závod a ostatní nikoli, takže opravdu nutně potřebuji vyhrát. Bude to velmi těžké, ubránit se oboum Ferrari, Red Bullům i mému týmovému kolegovi, ale výhra je mým cílem.“
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.