Jenson Button je docela spokojený s tím, jak si vedl ve své premiérové sezóně v novém prostředí u McLarenu.
Třicetiletý Button koncem loňského roku překvapivě přestoupil z týmu mistrů světa Brawn GP (dnes Mercedes GP) do McLarenu k dominujícímu Lewisovi Hamiltonovi, což někteří označili jako skok do "jámy lvové."
Na otázku německého Auto Motor und Sportu, jak je se svou první sezónou spokojený, Button odpověděl: "V podstatě ano. Pomohl jsem vyvinout auto směrem, který je dobrý, ale ještě není připravené pro mě. Byl jsem nucen v kvalifikaci činit oběti, protože jsem jen zřídka kdy našel dobré vyvážení svého monopostu.
A závěr? Dva závody před koncem mám stále matematickou šanci na zisk titulu, což na první rok v novém týmu není špatné. S tím můžu být docela spokojený."
Jenson Button v Koreji
Bylo to složité stát se součástí týmu z Wokingu, který neskrýval své nadšení z Hamiltona? "Nebyly tam žádné předsudky. McLaren ode mě očekával výsledky. I když byl vůz již vyvinutý, přesto jsem dokázal přispět svými postřehy a směrovat jej tak, aby mi více vyhovoval.
Tým si rychle uvědomil, že tam nejsem pouze kvůli ježdění, že se chci stát jeho součástí. Lewis také chápal, že dva piloti toho dokážou více než jeden, obzvlášť když dva z nás mají odlišný jízdní styl. Tyto přínosy budou během nadcházející zimy ještě větší díky tomu, že zde budu od počátku [vývoje vozu]."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.