Jenson Button byl po nevydařené VC Koreje nucen připustit, že obhajoba titulu z roku 2009 je už letos prakticky nemožná. Úřadujícímu mistrovi světa se dnešní Grand Prix vůbec nepovedla, prostratégoval přezouvání na gumy do přechodných podmínek, poté ho Sutil málem sestřelil z tratě, tomu mistr světa zabránil pouze duchapřítomným uhnutím do trávy, a na konci se roztočil.
Do závodu přitom Button startoval ze sedm0 příčky, jenže po žádném získaném bodu v Koreji je Jenson už téměř bez šance. Matematicky ji sice jezdec týmu McLaren stále má, ale zisk titulu by byl už spíše dílem velkého štěstí. „Nemůžu si pomoci, ale musím se smát, opravdu. Tohle byl nejvíce nesmyslný závod, který jsem kdy jel. Neměl jsem žádnou přilnavost, proto jsem byl tak pomalý. Upřímně jsem byl nejpomalejším na celé trati, strašně jsem bojoval s blokujícími se koly při brždění,“ popisuje svoji noční můru Button.
„Pokaždé, když jsem šlápl na brzdy, tak se mi zablokovala kola. Nemohl jsem do zatáček pořádně dobrzdit. Auto prostě jelo rovně. Byl to strašný den. Měl jsem mírně neobvyklé nastavení, ale ne zas tak. Myslím, že závod měl být zastaven dřív, poslední kola už bylo opravdu hodně šero.“
Na otázku, zda-li stále věří v obhajobu titulu, Jenson odpověděl takto: „Ne, opravdu ne! Ve skutečnosti, abych mohl titul ještě vyhrát, tak by museli mít všichni jezdci přede mnou poruchu. To ale není reálné.“
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.