Charakteristika nového okruhu v Jižní Koreji by měla vyhovovat McLarenům. Lewis Hamilton doufá, že se tento předpoklad potvrdí i v nedělním závodě, na který se jako spousta jeho kolegů připravuje na simiulátoru.
Velká cena Koreje se za týden pojede poprvé. Kolem jejího hladkého průběhu nadále vysvtávají otázky. Lewis Hamilton se však soustředí spíš na to, jakého výsledku může ve svém McLarenu dosáhnout.Brit stále nevzdal naděje na zisk titulu mistra světa a poslední tři závody pro něj tedy budou extrémně důležité.
„Jezdil jsem korejský okruh na simulátoru a mé první dojmy byly extrémně pozitivní. Na papíře to vypadá, že by trať měla našemu vozu velmi dobře vyhovovat. V prvním sektoru půjde hlavně o rychlost na konci rovinek a dobré výkony pod silným bržděním, což jsou klíčové charakteristiky našeho vozu. Prostřední sektor je rychlý a plynulý, to je místo, kde potřebujete dobře vyvážené auto se slušným přítlakem. Konec kola je pomalejší a užší, pořád ale půjde o rytmus a plynulost. Pokud bude povrch tratě hezky přilnavý, čeká nás zábavný první závod v Koreji,“ zhodnotil Hamilton.
Povrch trati je jedním z témat, které vyvolává na čelech závodníků ustarané vrásky. Korejský okruh je dostavován narychlo a jezdci mají strach, že by se to na kvalitě povrchu trati mohlo projevit. Jenson Button připomněl, že problematických záležitostí je v Koreji víc.
„Mohlo by se objevit několik neočekávaných potíží, jak to u nových okruhů bývá. Nemusí se jednat přímo o trať jako takovou. Jsem si ale jistý, že týmy a jezdci budou spolupracovat s organizátory, aby si byli jistí, že závod bude úspěšný,“ řekl Button.
Kralující mistr světa se na novou trať těší. Podle něj to bude pro piloty výzva a dočkáme se i předjíždění.
Nově vystavěný okruh v Koreji kombinuje různé charakteristiky (obrázek: Formula1.com)
„Korejský okruh vypadá opravdu zajímavě, je to směs různých charakteristik a zdá se, že tam bude několik velmi dobrých příležitostí k předjíždění, například na konci tří hlavních rovinek, ale možná také mimo ideální stopu v zakrouceném posledním sektoru. Trať vypadá poměrně rychlá a zdi jsou blízko, takže to podle mě bude zajímavá výzva,“ okomentoval Button.
Podle kolegy Lewis Hamiltona McLaren do Koreje přiveze další vylepšení na své vozy. „Udělali jsme nějaká vylepšení na dílech, které jsme v Suzuce testovali a vypadá pravděpodobně, že v Koreji pátek pojedeme s novými částmi,“ potvrdil Button. McLaren tak zůstává jednou z mála stájí, které ještě pokračují ve vývoji letošního monopostu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.