Charakteristika nového okruhu v Jižní Koreji by měla vyhovovat McLarenům. Lewis Hamilton doufá, že se tento předpoklad potvrdí i v nedělním závodě, na který se jako spousta jeho kolegů připravuje na simiulátoru.
Velká cena Koreje se za týden pojede poprvé. Kolem jejího hladkého průběhu nadále vysvtávají otázky. Lewis Hamilton se však soustředí spíš na to, jakého výsledku může ve svém McLarenu dosáhnout.Brit stále nevzdal naděje na zisk titulu mistra světa a poslední tři závody pro něj tedy budou extrémně důležité.
„Jezdil jsem korejský okruh na simulátoru a mé první dojmy byly extrémně pozitivní. Na papíře to vypadá, že by trať měla našemu vozu velmi dobře vyhovovat. V prvním sektoru půjde hlavně o rychlost na konci rovinek a dobré výkony pod silným bržděním, což jsou klíčové charakteristiky našeho vozu. Prostřední sektor je rychlý a plynulý, to je místo, kde potřebujete dobře vyvážené auto se slušným přítlakem. Konec kola je pomalejší a užší, pořád ale půjde o rytmus a plynulost. Pokud bude povrch tratě hezky přilnavý, čeká nás zábavný první závod v Koreji,“ zhodnotil Hamilton.
Povrch trati je jedním z témat, které vyvolává na čelech závodníků ustarané vrásky. Korejský okruh je dostavován narychlo a jezdci mají strach, že by se to na kvalitě povrchu trati mohlo projevit. Jenson Button připomněl, že problematických záležitostí je v Koreji víc.
„Mohlo by se objevit několik neočekávaných potíží, jak to u nových okruhů bývá. Nemusí se jednat přímo o trať jako takovou. Jsem si ale jistý, že týmy a jezdci budou spolupracovat s organizátory, aby si byli jistí, že závod bude úspěšný,“ řekl Button.
Kralující mistr světa se na novou trať těší. Podle něj to bude pro piloty výzva a dočkáme se i předjíždění.
Nově vystavěný okruh v Koreji kombinuje různé charakteristiky (obrázek: Formula1.com)
„Korejský okruh vypadá opravdu zajímavě, je to směs různých charakteristik a zdá se, že tam bude několik velmi dobrých příležitostí k předjíždění, například na konci tří hlavních rovinek, ale možná také mimo ideální stopu v zakrouceném posledním sektoru. Trať vypadá poměrně rychlá a zdi jsou blízko, takže to podle mě bude zajímavá výzva,“ okomentoval Button.
Podle kolegy Lewis Hamiltona McLaren do Koreje přiveze další vylepšení na své vozy. „Udělali jsme nějaká vylepšení na dílech, které jsme v Suzuce testovali a vypadá pravděpodobně, že v Koreji pátek pojedeme s novými částmi,“ potvrdil Button. McLaren tak zůstává jednou z mála stájí, které ještě pokračují ve vývoji letošního monopostu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.