Jenson Button věří, že pokud si Sebastian Vettel povede dobře, má šanci vyfouknout titul svému kolegovi před nosem. Do konce sezóny zbývají ještě tři závody a mladý Němec ztrácí na Webbera pouhých čtrnáct bodů.
Letošní sezóna formule jedna finišuje, o budoucím mistrovi světa však stále není rozhodnuto. Vedoucí muž tabulky Mark Webber má před druhým Alonsem a třetím Vettelem pouhý čtrnáctibodový náskok. Při současném systému bodování, kdy vítěz bere v cíli pětadvacet bodů, to opravdu není moc.
Kralující mistr světa Jenson Button si myslí, že je pro Vettela výhodou být lovcem, zatímco štvaný Mark Webber si musí hlídat záda. Pokud se Vettelovi podaří zopakovat výsledek Velké ceny Japonska, má šanci získat svůj první titul. Podle Buttona to vůbec není nepravděpodobné.
„Vettel musí Marka ještě dvakrát porazit, aby srovnal body. Pokud půjdou do posledního závodu se stejným počtem bodů, řekl bych, že Vettel lépe zvládne kvalifikaci a po třech závodech by mohl mít nad Markem výhodu. Budou-li tahle dvě auta mít nad ostatními navrch, nebude na Vettela vyvíjen tlak a on to dokáže,“ citoval Buttona Daily Express.
Sebastian Vettel se po vítězství ve Velké ceně Japonska posunul z pátého místa na třetí, s druhým Fernandem Alonsem mají shodně každý 206 bodů. Mark Webber dojel druhý a zůstal na čele tabulky s 220 body.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.