Jenson Button se pro Press Association ohlédl za Singapurem, prozradil, co ho čeká v nejbližších dnech a jak na tom dle něj bude McLaren v Suzuce.
"Jedu do Anglie, abych strávil nějaký čas na simulátoru v továrně. Má přítelkyně byla pozvána do Paříže na týden módy, takže tam na jeden den pojedu s ní. Do Japonska dorazím v pátek a doufám ve velkou podporu tamějších fanoušků. Jessica je Japonka, určitě těm bude mít také hodně podporovatelů," hovoří Button o nadcházejících dnech.
"Pro mne to je taková druhá domácí velká cena. Jedná se o velmi zvláštní závod, moc se na něj těším, protože Suzuku miluji. Je to krásné místo, když tam máte konkurenceschopné auto," dává pilot McLarenu najevo své sympatie k Japonsku.
V Singapuru v neděli získal 12 bodů a stáhl něco z náskoku svého týmového kolegy Lewise Hamiltona, který po kontaktu s lídrem šampionátu Webberem musel odstoupit. Na prvního Australana ztrácí 25 bodů. K dispozici jich bude letos již jen 100 (za předpokladu, že se pojede v Koreji).
Ohlédnutí se za Singapurem"O Singapuru jsme vždy věděli, že nás tam čeká těžký závod," připouští. "Auto nebylo rychlé a já se v něm necítil 100%. Bylo to ale v pořádku, získat 12 bodů je dost dobré.
Na začátku jsem si říkal, že pojedu ohleduplně k zadním pneumatikám, protože jsme na začátku víkendu viděli, jak rychle odcházejí. Myslím, že mi to ke konci mého prvního stintu pomohlo, stahoval jsem Lewise.
Na tvrdší sadě jsem měl podobné problémy se stabilitou na zádi, proto jsem nebyl schopný závodit s Red Bullem, jehož pneumatiky měly odjeto o 30 kol více. Ukázalo se, že zde byli velmi rychlí, ale je to okruh, o němž jsme věděli, že zde budou konkurenceschopní a že to pro nás zřejmě bude těžké, takže do Japonska odjíždím hodně spokojený."
Co čeká v Suzuce?"Pro Suzuku máme dobré vylepšení. Přivezeme něco, co jsme zkoušeli na auto nasadit již tento víkend, ale nevyšlo to kvůli spolehlivosti. Když se to spojí s tím, co jsme plánovali pro Suzuku, měl by to být takový drobný dvojitý nášup.
Mé šance na titul trochu snížil Mark tím, že dojel přede mnou, ale bodový rozdíl mezi námi je roven pouze vítězství v jediném závodě. Vše je stále ve hře - jeden špatný závod vás může připravit o spoustu bodů. Vím však, že do Suzuky jedeme s mnohem lepším balíkem a že ten okruh našemu vozu bude více sedět," dodává Button, který by se v Japonsku měl objevit navíc s novým designem své přilby.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.