Jenson Button se pro Press Association ohlédl za Singapurem, prozradil, co ho čeká v nejbližších dnech a jak na tom dle něj bude McLaren v Suzuce.
"Jedu do Anglie, abych strávil nějaký čas na simulátoru v továrně. Má přítelkyně byla pozvána do Paříže na týden módy, takže tam na jeden den pojedu s ní. Do Japonska dorazím v pátek a doufám ve velkou podporu tamějších fanoušků. Jessica je Japonka, určitě těm bude mít také hodně podporovatelů," hovoří Button o nadcházejících dnech.
"Pro mne to je taková druhá domácí velká cena. Jedná se o velmi zvláštní závod, moc se na něj těším, protože Suzuku miluji. Je to krásné místo, když tam máte konkurenceschopné auto," dává pilot McLarenu najevo své sympatie k Japonsku.
V Singapuru v neděli získal 12 bodů a stáhl něco z náskoku svého týmového kolegy Lewise Hamiltona, který po kontaktu s lídrem šampionátu Webberem musel odstoupit. Na prvního Australana ztrácí 25 bodů. K dispozici jich bude letos již jen 100 (za předpokladu, že se pojede v Koreji).
Ohlédnutí se za Singapurem"O Singapuru jsme vždy věděli, že nás tam čeká těžký závod," připouští. "Auto nebylo rychlé a já se v něm necítil 100%. Bylo to ale v pořádku, získat 12 bodů je dost dobré.
Na začátku jsem si říkal, že pojedu ohleduplně k zadním pneumatikám, protože jsme na začátku víkendu viděli, jak rychle odcházejí. Myslím, že mi to ke konci mého prvního stintu pomohlo, stahoval jsem Lewise.
Na tvrdší sadě jsem měl podobné problémy se stabilitou na zádi, proto jsem nebyl schopný závodit s Red Bullem, jehož pneumatiky měly odjeto o 30 kol více. Ukázalo se, že zde byli velmi rychlí, ale je to okruh, o němž jsme věděli, že zde budou konkurenceschopní a že to pro nás zřejmě bude těžké, takže do Japonska odjíždím hodně spokojený."
Co čeká v Suzuce?"Pro Suzuku máme dobré vylepšení. Přivezeme něco, co jsme zkoušeli na auto nasadit již tento víkend, ale nevyšlo to kvůli spolehlivosti. Když se to spojí s tím, co jsme plánovali pro Suzuku, měl by to být takový drobný dvojitý nášup.
Mé šance na titul trochu snížil Mark tím, že dojel přede mnou, ale bodový rozdíl mezi námi je roven pouze vítězství v jediném závodě. Vše je stále ve hře - jeden špatný závod vás může připravit o spoustu bodů. Vím však, že do Suzuky jedeme s mnohem lepším balíkem a že ten okruh našemu vozu bude více sedět," dodává Button, který by se v Japonsku měl objevit navíc s novým designem své přilby.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.