Jenson Button uznal, že letošní monopost stáje McLaren, model MP4-25, sedí více Lewisi Hamiltonovi než jemu, což ústí ve skutečnost, že je úřadující mistr světa pomalejší než jeho předchůdce.
Jenson Button posílil McLaren během zimy, kdy odešel od vítězného Brawnu (dnes Mercedesu), ve kterém působil pod různými jmény (BAR, Honda, Brawn) od roku 2003. Jenson se letos radoval z vítězství v závodu ve dvou případech, kolega Lewis ve třech. Tady by nebyl rozdíl mezi oběma jezdci tak výrazný jako v kvalifikacích, kde byl Button poražen Hamiltonem hned devětkrát.
„I když vyvážení vozu není 100%, tak dokáže být Lewis velmi rychlý. Já potřebuji o něco stabilnější vůz než Lewis. Když auto nedělá přesně to, co po něm chci, tak je pro mě obtížné z něj dostat maximum. V tomto ohledu je Lewis velmi silný,“ odhaluje rozdíl mezi oběma jezdci Jenson.
„Celkově si ale myslím, že je to s Lewisem velmi vyrovnané. Porazil jsem ho v kvalifikacích na VC Německa na Hockenheimu a na VC Itálie na Monze. I když se mi to ale nepodaří, tak jsem obvykle tak do 5 kol za ním. Jenže jsem za ním, ne před ním. Na kvalifikacích budu muset tudíž ještě zapracovat.“
Obě Buttonova vítězství jsou z mokrých závodů a jdou na vrub výborné strategie, kterou si jezdec sám určil. Mistr světa uznává, že se musí zlepšit v kvalifikacích, protože se nemůže neustále spoléhat na svoji závodní rychlost: „Nemyslím si, že bych dělal nějakou chybu. Jen musím najít správný způsob, jak přistupovat ke kvalifikacím.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.