Šéf Mercedesu Ross Brawn tvrdí, že jeho svěřenec Michael Schumacher neprovedl žádný úmyslně nebezpečný manévr, když se snažil zabránit Rubensovi Barrichellovi v předjetí během Velké ceny Maďarska.
Jak již jsme vás informovali (zde), Schumacher byl za tento incident potrestán tím, že bude na startu příštího závodu odsunut o deset míst zpět na startovním roštu. Brawn s tím nesouhlasí, podle něj byla Schumacherova jízda v rámci přijatelných mantinelů.
"Dost tvrdý - tvrdý manévr ze strany Michaela a přísné rozhodnutí komisařů. Nemyslel jsem si ani na chvíli, že se Michael snažil poslat Rubense do zdi, snažil se ho jen odradit od jízdy po vnitřní stopě, protože věděl, že tam bude zranitelný.
Nakonec mu nechal dost místa. Můžete argumentovat tím, že to bylo na hraně, ale bylo to tvrdé závodění," říká Ross Brawn.
"V pozdější fázi toho manévru můžete vidět, jak se od Rubense stáhl. Nemyslím si, že čekal, že Rubens bude přesně tam, kde v té době byl, protože to je typ manévru, ke kterému dochází při nájezdu do zatáčky, ne tak daleko na rovince.
Rubens měl velmi dobrý výjezd z poslední zatáčky na jeho čerstvých pneumatikách, proto podle mě kvůli toho vniká velká pře - tyto věci se však odehrávají ve zlomku vteřiny.
Mohlo to skončit nebezpečným způsobem, ale nebylo to úmyslné, tím jsem si ohledně Micheala jistý. Michael bránil svou pozici, chtěl Rubense přimět k tomu, aby jej vzal po vnějšku. Nemyslel jsem si ani na chvíli, že by tam viděl Rubense a pomyslel si: 'Teď ho zmáčknu!'
F1 je docela tvrdý sport a pokud ji pravidelně sledujete, pak znáte piloty, kteří se nebrání a kteří ano.
Šéf závodního týmu Mercedes GP odmítá myšlenku, že by Schumi po velmi tvrdém manévru kvůli toho, že Barrichello byl jeho týmovým kolegou: "Tak to z Michaelovy strany určitě není. Nekomentoval to. Rubens připomenul jejich vzájemnou historii, Michael ne. Je to očividně něco, co má Rubens hluboko ve své mysli."
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.