Šéf Mercedesu Ross Brawn tvrdí, že jeho svěřenec Michael Schumacher neprovedl žádný úmyslně nebezpečný manévr, když se snažil zabránit Rubensovi Barrichellovi v předjetí během Velké ceny Maďarska.
Jak již jsme vás informovali (zde), Schumacher byl za tento incident potrestán tím, že bude na startu příštího závodu odsunut o deset míst zpět na startovním roštu. Brawn s tím nesouhlasí, podle něj byla Schumacherova jízda v rámci přijatelných mantinelů.
"Dost tvrdý - tvrdý manévr ze strany Michaela a přísné rozhodnutí komisařů. Nemyslel jsem si ani na chvíli, že se Michael snažil poslat Rubense do zdi, snažil se ho jen odradit od jízdy po vnitřní stopě, protože věděl, že tam bude zranitelný.
Nakonec mu nechal dost místa. Můžete argumentovat tím, že to bylo na hraně, ale bylo to tvrdé závodění," říká Ross Brawn.
"V pozdější fázi toho manévru můžete vidět, jak se od Rubense stáhl. Nemyslím si, že čekal, že Rubens bude přesně tam, kde v té době byl, protože to je typ manévru, ke kterému dochází při nájezdu do zatáčky, ne tak daleko na rovince.
Rubens měl velmi dobrý výjezd z poslední zatáčky na jeho čerstvých pneumatikách, proto podle mě kvůli toho vniká velká pře - tyto věci se však odehrávají ve zlomku vteřiny.
Mohlo to skončit nebezpečným způsobem, ale nebylo to úmyslné, tím jsem si ohledně Micheala jistý. Michael bránil svou pozici, chtěl Rubense přimět k tomu, aby jej vzal po vnějšku. Nemyslel jsem si ani na chvíli, že by tam viděl Rubense a pomyslel si: 'Teď ho zmáčknu!'
F1 je docela tvrdý sport a pokud ji pravidelně sledujete, pak znáte piloty, kteří se nebrání a kteří ano.
Šéf závodního týmu Mercedes GP odmítá myšlenku, že by Schumi po velmi tvrdém manévru kvůli toho, že Barrichello byl jeho týmovým kolegou: "Tak to z Michaelovy strany určitě není. Nekomentoval to. Rubens připomenul jejich vzájemnou historii, Michael ne. Je to očividně něco, co má Rubens hluboko ve své mysli."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.