Šéf Mercedesu Ross Brawn tvrdí, že jeho svěřenec Michael Schumacher neprovedl žádný úmyslně nebezpečný manévr, když se snažil zabránit Rubensovi Barrichellovi v předjetí během Velké ceny Maďarska.
Jak již jsme vás informovali (zde), Schumacher byl za tento incident potrestán tím, že bude na startu příštího závodu odsunut o deset míst zpět na startovním roštu. Brawn s tím nesouhlasí, podle něj byla Schumacherova jízda v rámci přijatelných mantinelů.
"Dost tvrdý - tvrdý manévr ze strany Michaela a přísné rozhodnutí komisařů. Nemyslel jsem si ani na chvíli, že se Michael snažil poslat Rubense do zdi, snažil se ho jen odradit od jízdy po vnitřní stopě, protože věděl, že tam bude zranitelný.
Nakonec mu nechal dost místa. Můžete argumentovat tím, že to bylo na hraně, ale bylo to tvrdé závodění," říká Ross Brawn.
"V pozdější fázi toho manévru můžete vidět, jak se od Rubense stáhl. Nemyslím si, že čekal, že Rubens bude přesně tam, kde v té době byl, protože to je typ manévru, ke kterému dochází při nájezdu do zatáčky, ne tak daleko na rovince.
Rubens měl velmi dobrý výjezd z poslední zatáčky na jeho čerstvých pneumatikách, proto podle mě kvůli toho vniká velká pře - tyto věci se však odehrávají ve zlomku vteřiny.
Mohlo to skončit nebezpečným způsobem, ale nebylo to úmyslné, tím jsem si ohledně Micheala jistý. Michael bránil svou pozici, chtěl Rubense přimět k tomu, aby jej vzal po vnějšku. Nemyslel jsem si ani na chvíli, že by tam viděl Rubense a pomyslel si: 'Teď ho zmáčknu!'
F1 je docela tvrdý sport a pokud ji pravidelně sledujete, pak znáte piloty, kteří se nebrání a kteří ano.
Šéf závodního týmu Mercedes GP odmítá myšlenku, že by Schumi po velmi tvrdém manévru kvůli toho, že Barrichello byl jeho týmovým kolegou: "Tak to z Michaelovy strany určitě není. Nekomentoval to. Rubens připomenul jejich vzájemnou historii, Michael ne. Je to očividně něco, co má Rubens hluboko ve své mysli."
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.