Sebastian Vettel si dojel pro své další pole position, když deklasoval nejen zbytek startovního pole, ale tentokrát přesvědčivě porazil i svého týmového kolegu Marka Webbera. Ten se musí smířit s druhým místem. Druhou řadu okupují obě Ferrari v pořadí Alonso, Massa.
Sobotní kvalifikace na VC Maďarska může začít, ale již teď mám tušení, že první řadu mají předplacenou, jako už v drtivé většině letošních kvalifikací, jezdci Red Bullu. Shrneme-li všechny tréninky, a hlavně ten dnešní dopolední, který má největší vypovídací hodnotu o rychlosti jednotlivých týmů, Red Bull nemá konkurenci. Charakter Hungaroringu jejich monopostu vyhovuje, a tak nás bude zajímat hlavně boj o druhou respektive třetí řadu. První část kvalifikace: kvalifikační dvacetiminutovka nám začala ukrajovat první vteřinky a na trať vyjíždí Petrov v Renaultu. Petrov je pod tlakem ze strany svého týmu pro jeho dosavadní nepřesvědčivé výsledky, a to hlavně v porovnání s jeho týmovým kolegou Robertem Kubicou. V úvodních pěti minutách Petrov v čele výsledkové listiny, ale jak už je v první části zvykem, pohled je upřen na nováčky letošní sezony, kteří zatím ani jednou nepostoupili. Nepostupujících je ale sedm, a tak je bude muset ještě jeden pilot doplnit. Kdo to bude, zjistíme za deset minut, které zbývají do konce první kvalifikační fáze. Zatím drží v rukou tohoto pomyslného černého Petra Alguersuari na Toro Rosso. Už to tak ale není, vystřídal ho Sutil a mladý Španěl poskočil na pěkné osmé místo. Na prvních pěti místech následující pořadí: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Kubica, 4. Alonso, 5. Massa. Nás ale zajímá již zmiňované osmnácté poslední nepostupové místo. Při posledních pokusech se na něm vystřídalo hned několik pilotů, ale vypadá to, že nakonec nepostoupí Kobajaši na Sauberu. Ano stává se tak a možná menší zklamání v týmu Petera Saubera. Nepostupující: 24. S. Yamamoto, 23. B. Senna, 22. L. Di Grassi, 21. J. Trulli, 20. H. Kovalainen, 19. T. Glock, 18. K. KobajašiDruhou část kvalifikace: započal svým měřeným pokusem Massa, který na místní okruh určitě nemá dobré vzpomínky, když tu měl před rokem nepříjemnou nehodu, která ho vyřadila ze zbytku loňské sezony. Po pěti minutách v čele oba Red Bully v pořadí Vettel, Webber. Stejně jako v trénincích se za nimi drží Ferrari Fernanda Alonsa, leč jeho odstup od prvního činí něco málo přes jednu vteřinu. Na jedenáctém až sedmnáctém místě znamenajícím nepostup pět minut před koncem druhé části oba piloti Toro Rosso a Force India doplněni Schumacherem, De La Rosou a Hulkenbergem. Rosberg znovu předčí svého nepoměrně známějšího týmového kolegu z Mercedesu Schumachera. Rozdíl mezi nimi půl vteřiny. Jezdci vyjíždí na trať k posledním pokusům a bude zajímavé sledovat právě sedminásobného šampiona, zda-li postoupí mezi prvních deset či nikoliv. Fanoušci tohoto legendárního jezdce mohou smutnit, jelikož Schumi si svoje kolo nepolepšil a uvízl v sestupových vodách. Patří mu až čtrnáctá příčka. O další překvapení se postaral druhý muž celkového pořadí šampionátu Button na McLarenu, který končí jedenáctý.Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. V. Liuzzi, 15. S. Buemi, 14. M. Schumacher, 13. A. Sutil, 12. R. Barrichello, 11. J. ButtonTřetí část kvalifikace: poslední desetiminutovka se bude nést v duchu souboje obou pilotů Red Bullu o pole position. Třetí místo okupoval celou kvalifikaci Alonso, který je svými časy na této příčce spíše osamocen. Proto bude zajímavé sledovat, kdo jej v druhé řadě doplní. Obě Ferrari ve svých rychlých kolech. Alonso se ujímá prozatímního pole position před Massou a Hamiltonem. Vettel nejlepším časem víkendu přebírá první místo od Webbera. Zajel o čtyři desetiny lepší čas na kolo a je dost možné, že mu to postačí na jeho další výhru v kvalifikaci. Mark Webber se nechce jen tak vzdát a je opět na trati. Na řadu přichází poslední pokusy. Webber ztratil čtyři desetiny v druhém sektoru a musí se spokojit s druhým místem. Massa předskakuje Hamiltona a je čvrtý. Rosberg pěkné šesté místo následovaný Petrovem, který poprvé poráží Kubicu!!! Na devátém, respektive desátém místě De La Rosa a Hulkenberg.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.