HUNGARORING – 3. TRÉNINK; Red Bull v Maďarsku dokazuje neuvěřitelnou formu. Ostatní jezdci na rakouskou stáj ztrácejí více než sekundu. O třetí místo se pere Ferrari s Renaultem a Mercedesem.
V úvodu vyjeli jezdci pouze do svých zaváděcích kol, jak je při tréninzích zvykem. Pauza možná trvala o něco déle, protože noční déšť zanechal trať vlhkou, takže se nikomu vyjíždět moc nechtělo. Není ani divu – kvalifikace i závod by měly proběhnout za slunečného počasí, proto data na mokré trati nebudou po tento víkend potřeba.Jako první zaznamenal svůj čas po více než patnácti minutách Lucas di Grassi časem 1:29,866. Na trati jej doprovázeli ještě Sakon Jamamoto, Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. Finský jezdec okamžitě posunul čas o dvě sekundy níže.Časy padaly dolu velmi rychle, ke čtveřici jezdců se začali přidávat další. První, kdo se dostal pod hranici minuty a čtyřiadvaceti sekund byl Nico Hülkenberg - 1:24,664. Tak se dělo něco málo před polovinou trénkinku, kdy všichni jezdci testovali tvrdší pneumatiky. V tuto dobu už trať byla téměř suchá.Hülkenbergův čas se propadal okamžitě o několik příček dolů. Nastal totiž čas pro jezdce ze špičky. Na prvním místě se okamžitě uhnízdil Mark Webber časem 1:23,149. V zápětí jej trumfnul stájový kolega Vettel. Soutěživost u Červených býků je pravděpodobně velmi vyhecovaná, protože Webber si nenechal nic líbit a rozdílem tří desetin se předehnal přes Vettela. Nejrychlejší čas krátce před polovinou tréninku je 1:21,087.Na dráze jsou téměř všichni jezdci vyjma těch, kteří vyjeli na trať o poznání dříve. Za dvojici Red Bullu je dostal Hamilton. Ten už měl na rakouskou stáj více než vteřinovou ztrátu. Pořadí po 30 minutách:1. Vettel 1:20,9662.Webber 1:21,0873.Alonso1:22,2094.Hamilton 1:22,2425.Kubica 1:22,3686.Barrichello 1:22,6127.Hülkenberg 1:22,6868.Button 1:22,847Vettel dál upaloval kupředu jako vítr a vzápětí vzdálil se zbytku pole o více než osm desetin. V té chvíli se podíval mimo trať Vitali Petrov. To se mu paradoxně stalo v tu nejhorší chvíli, kdy dokázal v prvním sektoru zajet absolutně nejlepší čas a v druhém zajel své maximum. To dokazuje, stejně jako výsledky včerejších tréninků, že Maďarsko by mohlo Renaultu sedět. Mezi nejrychlejším Vettelem a posledním Yamamotem je bez necelé desetiny rozíl osmi sekund.Druhá polovina tréninku byla o poznání klidnější. Většina jezdců na dráze byla, nicméně časy se příliš neměnily. Jediný Alonso vynaložil dostatek sil, aby se alespoň dokázal přilepit na Webbera s rozdílem tří setin sekundy. Webber jakoby se rudého Španěla zalekl, okamžitě zajel nejrychlejší čas druhého sektoru a octl se necelou desetinu za Vettelem. V dalším kole jej již dokázal překonat o tři desetiny. Tím se dokázal dostat pod hranici minuty a dvaceti sekund.Renault dál dokazuje svoji formu, když Kubica stoupá na čtvrté místo za Alonsa, Petrov je sedmý. Mercedesy, podobně jako včera, se drží těsně nad polovinou stratovního pole. O něco rychlejší je Rosberg s desátým místem, Schumacher se snaží udržet alespoň místo dvanácté. Na podobné úrovni jsou jezdci Sauberu a Williamsu.Ke konci tréninku vyjeli na trať všichni jezdci, povětšinou na měkčích pneumatikách a začal boj o nejrychlejší kolo. Ten nakonec zůstal Webberovi, kterého nikdo překonat nedokázal. Druhé místo stejně tak nikdo nemohl ukrást Vettelovi. Za neporazitelními Red Bully jsou dále Ferrari a Renault.Maximální rychlost na rovinkách: 1.Sutil – 299km/h, 2.Button – 296km/h, 3.Liuzzi – 292km/h, 4. de la Rosa – 290km/h, 5. Petrov - 290km/h Teplota trati: 33 °CTeplota vzduchu: 24 °CVlhkost vzduchu: 67 %
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.