HUNGARORING – 3. TRÉNINK; Red Bull v Maďarsku dokazuje neuvěřitelnou formu. Ostatní jezdci na rakouskou stáj ztrácejí více než sekundu. O třetí místo se pere Ferrari s Renaultem a Mercedesem.
V úvodu vyjeli jezdci pouze do svých zaváděcích kol, jak je při tréninzích zvykem. Pauza možná trvala o něco déle, protože noční déšť zanechal trať vlhkou, takže se nikomu vyjíždět moc nechtělo. Není ani divu – kvalifikace i závod by měly proběhnout za slunečného počasí, proto data na mokré trati nebudou po tento víkend potřeba.Jako první zaznamenal svůj čas po více než patnácti minutách Lucas di Grassi časem 1:29,866. Na trati jej doprovázeli ještě Sakon Jamamoto, Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. Finský jezdec okamžitě posunul čas o dvě sekundy níže.Časy padaly dolu velmi rychle, ke čtveřici jezdců se začali přidávat další. První, kdo se dostal pod hranici minuty a čtyřiadvaceti sekund byl Nico Hülkenberg - 1:24,664. Tak se dělo něco málo před polovinou trénkinku, kdy všichni jezdci testovali tvrdší pneumatiky. V tuto dobu už trať byla téměř suchá.Hülkenbergův čas se propadal okamžitě o několik příček dolů. Nastal totiž čas pro jezdce ze špičky. Na prvním místě se okamžitě uhnízdil Mark Webber časem 1:23,149. V zápětí jej trumfnul stájový kolega Vettel. Soutěživost u Červených býků je pravděpodobně velmi vyhecovaná, protože Webber si nenechal nic líbit a rozdílem tří desetin se předehnal přes Vettela. Nejrychlejší čas krátce před polovinou tréninku je 1:21,087.Na dráze jsou téměř všichni jezdci vyjma těch, kteří vyjeli na trať o poznání dříve. Za dvojici Red Bullu je dostal Hamilton. Ten už měl na rakouskou stáj více než vteřinovou ztrátu. Pořadí po 30 minutách:1. Vettel 1:20,9662.Webber 1:21,0873.Alonso1:22,2094.Hamilton 1:22,2425.Kubica 1:22,3686.Barrichello 1:22,6127.Hülkenberg 1:22,6868.Button 1:22,847Vettel dál upaloval kupředu jako vítr a vzápětí vzdálil se zbytku pole o více než osm desetin. V té chvíli se podíval mimo trať Vitali Petrov. To se mu paradoxně stalo v tu nejhorší chvíli, kdy dokázal v prvním sektoru zajet absolutně nejlepší čas a v druhém zajel své maximum. To dokazuje, stejně jako výsledky včerejších tréninků, že Maďarsko by mohlo Renaultu sedět. Mezi nejrychlejším Vettelem a posledním Yamamotem je bez necelé desetiny rozíl osmi sekund.Druhá polovina tréninku byla o poznání klidnější. Většina jezdců na dráze byla, nicméně časy se příliš neměnily. Jediný Alonso vynaložil dostatek sil, aby se alespoň dokázal přilepit na Webbera s rozdílem tří setin sekundy. Webber jakoby se rudého Španěla zalekl, okamžitě zajel nejrychlejší čas druhého sektoru a octl se necelou desetinu za Vettelem. V dalším kole jej již dokázal překonat o tři desetiny. Tím se dokázal dostat pod hranici minuty a dvaceti sekund.Renault dál dokazuje svoji formu, když Kubica stoupá na čtvrté místo za Alonsa, Petrov je sedmý. Mercedesy, podobně jako včera, se drží těsně nad polovinou stratovního pole. O něco rychlejší je Rosberg s desátým místem, Schumacher se snaží udržet alespoň místo dvanácté. Na podobné úrovni jsou jezdci Sauberu a Williamsu.Ke konci tréninku vyjeli na trať všichni jezdci, povětšinou na měkčích pneumatikách a začal boj o nejrychlejší kolo. Ten nakonec zůstal Webberovi, kterého nikdo překonat nedokázal. Druhé místo stejně tak nikdo nemohl ukrást Vettelovi. Za neporazitelními Red Bully jsou dále Ferrari a Renault.Maximální rychlost na rovinkách: 1.Sutil – 299km/h, 2.Button – 296km/h, 3.Liuzzi – 292km/h, 4. de la Rosa – 290km/h, 5. Petrov - 290km/h Teplota trati: 33 °CTeplota vzduchu: 24 °CVlhkost vzduchu: 67 %
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.