HUNGARORING - 2. TRÉNINK; I v odpoledním tréninku byl nejrychlejší Red Bull pilotovaný Sebastianem Vettelem. Konkurence však již byla blíže - druhý Alonso na Ferrari ztrácel "jen" půl sekundy.
Force India během prvního tréninku opět zaměnila v případě Paula di Resty pneumatiky, tentokráte se již komisaři nespokojili s napomenutím, ale udělili týmu pokutu ve výši 5 tisíc Euro. Podobného přestupku se totiž dopustila i před týdnem ve Velké ceně Německa.
Během oběda také došlo k inspekci první zatáčky, kde zástupce FIA Herbie Blash zkoumal stav zelené rohože podél obrubníku.
V odpoledním tréninku navzdory předpovědím na piloty čekala opět suchá dráha, byť v nedaleké Budapešti již pršelo.
V McLarenu po dopoledni panovali smíšené pocity - zatímco Hamilton vypadal sklesle a s vyvážením vozu byl hodně nespokojený, Jenson Button měl z vozu opačné pocity. Na vozech se dnes objevil nový difuzor s jinak tvarovaným horním patrem. Obsahuje mimo jiné i boční otvory, aby dovnitř mohly pronikat horké plyny z výfuků.
Navzdory řečem o lepší výkonnosti než na Hockenheimu za dominantními Red Bully úřadující mistr světa zaostal o 1,6 vteřiny, inženýři ovšem nabádali, ať se z časů nesnaží nikdo dělat ukvapené závěry - jednalo se o první trénink, v němž navíc měli jiný program než obvykle.
Z boxů jako první vyjel Virgin řízený Timem Glockem, za ním Sakon Jamamoto následovaný Sebastianem Vettelem a Brunem Sennou. Piloti se rovnou pustili do měřených kol, začal Jamamoto časem 1:29,317 min. Týmy začínaly na tvrdší sadě pneumatik. Na trati byl od počátku velký provoz, který Button označuje v rádiu za "noční můru."
Brzy se objevily i oba McLareny a Ferrari, které odpoledne jezdilo bez F-kanálu, který se jim zřejmě na Hungaroringu zdá zbytečný. Po deseti minutách se ve vedení objevil Hamilton (1:22,373 min), vzápětí jej ale překonal Alonso (1:21,826).
Velmi dobře si počínal i Kubica na průběžném třetím místě (1:22,404). Renault dnes představil opět spoustu úprav: tradičně pozměněné přední a také nové zadní křídlo.
Trať se měla pogumováním zlepšovat, avšak Gascoyne (Lotus) si stěžoval na horší přilnavost, než byla dopoledne. Přesto se vpřed dral Massa (1:22,018) a Button (1:22,226) - všichni na tvrdších pneumatikách.
Přední křídla Red Bullu byla i v odpoledním tréninku pod drobnohledem
Nico Rosberg si po 4 odjetých kolech začal stěžovat na nějaké vibrace v helmě a na chvíli zajel do boxů. Ven naopak zamířil Webber a hned poslal svůj Red Bull do čela - 1:21,046; Vettel krátce po něm také lehce přeskočil dosud vedoucí Ferrari - 1:21,324 min. Alonso se mezitím projel boxy, kde si opět vyzkoušel start.
Po první půl hodině bylo pořadí následující: 1. Vettel 1:20,733 2. Webber + 0,105 3. Massa + 0,698 4. Alonso + 0,771 5. Petrov + 1,342 6. Hülkenberg + 1,384 7. Button + 1,493 8. Barrichello + 1,506 9. Hamilton + 1,64010. Kubica + 1,671
Heiki Kovalainen v tu chvíli trávil nějaký čas v garáži kvůli "drobnému mechanickému problému," jak řekl Gascoyne - ven ovšem musela celá převodovka. Na Trulliho voze před dalším výjezdem došlo akorát ke změně nastavení zavěšení (větší tuhost torzních tyčí), protože příliš často docházelo ke kontaktu podlahy s vozovkou.
U Virginu překvapil brzkým návratem do boxů Lucas di Grassi, jemuž nefungovalo rádio a navíc byl příliš široký ve třetí zatáčce, proto si nechal vůz zkontrolovat. Tým mu nasadil nové pneumatiky, ale musel mu znovu nasadit staré - Lucas chtěl mermomocí vyzkoušet ještě jednu jízdu s odlišným nastavením zkrutné vzpěry - jezdil na nich téměř až do samotného konce tréninku.
Zvláštní problémy měl De la Rosa se svým Sauberem: při brzdění na hrbolaté trati se nechtíc dotýkal plynu.
Webber v drobných problémech - oběma koly mimo trať
V polovině tréninků někteří (Force India) přecházeli k testování měkčí sady, Ferrari však dále jezdilo na stejné sadě tvrdých pneumatik, které vyměnilo za super-měkké až půl hodiny před koncem. Red Bully nadále zajížděly o půl vteřiny rychlejší časy než Ferrari, za nimi se pak střídalo klubko pilotů McLarenu, Mercedesu a Renaultu.
Po hodině bylo pořadí následující: 1. Webber 1:20,087 min 2. Vettel + 0,510 3. Alonso + 0,628 4. Massa + 1,053 5. Petrov + 1,108 6. Hamilton + 1,221 7. Kubica + 1,382 8. Hülkenberg + 1,536 9. Button + 1,64310. Schumacher + 1,68611. De la Rosa + 1,72212. Barrichello + 1,757
V samotném závěru piloti hýřili vysokou aktivitou, na trati byli všechny vozy kromě Kovalainena, jehož Lotus T127 stále opravovali v garáži.
Odpoledne byl opět nejrychlejší Sebastian Vettel, jeho týmový kolega Webber byl tentokrát až třetí za Alonsem. Oba na Němce ztratili půl sekundy. Red Bull se zdá být na Hungaroringu velmi silný, prohánět jej zřejmě bude jen Ferrari.
Počty ujetých kol odpoledne (vlevo) a celkově za pátek (vpravo)
Na rovinkách kralovaly McLareny: 1. Button - 291 km/hod, 2. Hamilton - 290, 3. Jamamoto - 288, 4. Kubica - 288, 5. Liuzzi - 287 a 6. Sutil - 286.
Těsně za velmi rychlou zatáčkou č. 11 však nejvyšší rychlost dosahovaly Red Bully s Ferrari, což svědčí o výborné úrovni přítlaku: 1. Webber - 247 km/hod, 2. Vettel - 245, 3. Alonso - 245, 4. Massa - 244, 5. Kubica - 244 a 6. Hamilton - 244.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.