HUNGARORING - 2. TRÉNINK; I v odpoledním tréninku byl nejrychlejší Red Bull pilotovaný Sebastianem Vettelem. Konkurence však již byla blíže - druhý Alonso na Ferrari ztrácel "jen" půl sekundy.
Force India během prvního tréninku opět zaměnila v případě Paula di Resty pneumatiky, tentokráte se již komisaři nespokojili s napomenutím, ale udělili týmu pokutu ve výši 5 tisíc Euro. Podobného přestupku se totiž dopustila i před týdnem ve Velké ceně Německa.
Během oběda také došlo k inspekci první zatáčky, kde zástupce FIA Herbie Blash zkoumal stav zelené rohože podél obrubníku.
V odpoledním tréninku navzdory předpovědím na piloty čekala opět suchá dráha, byť v nedaleké Budapešti již pršelo.
V McLarenu po dopoledni panovali smíšené pocity - zatímco Hamilton vypadal sklesle a s vyvážením vozu byl hodně nespokojený, Jenson Button měl z vozu opačné pocity. Na vozech se dnes objevil nový difuzor s jinak tvarovaným horním patrem. Obsahuje mimo jiné i boční otvory, aby dovnitř mohly pronikat horké plyny z výfuků.
Navzdory řečem o lepší výkonnosti než na Hockenheimu za dominantními Red Bully úřadující mistr světa zaostal o 1,6 vteřiny, inženýři ovšem nabádali, ať se z časů nesnaží nikdo dělat ukvapené závěry - jednalo se o první trénink, v němž navíc měli jiný program než obvykle.
Z boxů jako první vyjel Virgin řízený Timem Glockem, za ním Sakon Jamamoto následovaný Sebastianem Vettelem a Brunem Sennou. Piloti se rovnou pustili do měřených kol, začal Jamamoto časem 1:29,317 min. Týmy začínaly na tvrdší sadě pneumatik. Na trati byl od počátku velký provoz, který Button označuje v rádiu za "noční můru."
Brzy se objevily i oba McLareny a Ferrari, které odpoledne jezdilo bez F-kanálu, který se jim zřejmě na Hungaroringu zdá zbytečný. Po deseti minutách se ve vedení objevil Hamilton (1:22,373 min), vzápětí jej ale překonal Alonso (1:21,826).
Velmi dobře si počínal i Kubica na průběžném třetím místě (1:22,404). Renault dnes představil opět spoustu úprav: tradičně pozměněné přední a také nové zadní křídlo.
Trať se měla pogumováním zlepšovat, avšak Gascoyne (Lotus) si stěžoval na horší přilnavost, než byla dopoledne. Přesto se vpřed dral Massa (1:22,018) a Button (1:22,226) - všichni na tvrdších pneumatikách.
Přední křídla Red Bullu byla i v odpoledním tréninku pod drobnohledem
Nico Rosberg si po 4 odjetých kolech začal stěžovat na nějaké vibrace v helmě a na chvíli zajel do boxů. Ven naopak zamířil Webber a hned poslal svůj Red Bull do čela - 1:21,046; Vettel krátce po něm také lehce přeskočil dosud vedoucí Ferrari - 1:21,324 min. Alonso se mezitím projel boxy, kde si opět vyzkoušel start.
Po první půl hodině bylo pořadí následující: 1. Vettel 1:20,733 2. Webber + 0,105 3. Massa + 0,698 4. Alonso + 0,771 5. Petrov + 1,342 6. Hülkenberg + 1,384 7. Button + 1,493 8. Barrichello + 1,506 9. Hamilton + 1,64010. Kubica + 1,671
Heiki Kovalainen v tu chvíli trávil nějaký čas v garáži kvůli "drobnému mechanickému problému," jak řekl Gascoyne - ven ovšem musela celá převodovka. Na Trulliho voze před dalším výjezdem došlo akorát ke změně nastavení zavěšení (větší tuhost torzních tyčí), protože příliš často docházelo ke kontaktu podlahy s vozovkou.
U Virginu překvapil brzkým návratem do boxů Lucas di Grassi, jemuž nefungovalo rádio a navíc byl příliš široký ve třetí zatáčce, proto si nechal vůz zkontrolovat. Tým mu nasadil nové pneumatiky, ale musel mu znovu nasadit staré - Lucas chtěl mermomocí vyzkoušet ještě jednu jízdu s odlišným nastavením zkrutné vzpěry - jezdil na nich téměř až do samotného konce tréninku.
Zvláštní problémy měl De la Rosa se svým Sauberem: při brzdění na hrbolaté trati se nechtíc dotýkal plynu.
Webber v drobných problémech - oběma koly mimo trať
V polovině tréninků někteří (Force India) přecházeli k testování měkčí sady, Ferrari však dále jezdilo na stejné sadě tvrdých pneumatik, které vyměnilo za super-měkké až půl hodiny před koncem. Red Bully nadále zajížděly o půl vteřiny rychlejší časy než Ferrari, za nimi se pak střídalo klubko pilotů McLarenu, Mercedesu a Renaultu.
Po hodině bylo pořadí následující: 1. Webber 1:20,087 min 2. Vettel + 0,510 3. Alonso + 0,628 4. Massa + 1,053 5. Petrov + 1,108 6. Hamilton + 1,221 7. Kubica + 1,382 8. Hülkenberg + 1,536 9. Button + 1,64310. Schumacher + 1,68611. De la Rosa + 1,72212. Barrichello + 1,757
V samotném závěru piloti hýřili vysokou aktivitou, na trati byli všechny vozy kromě Kovalainena, jehož Lotus T127 stále opravovali v garáži.
Odpoledne byl opět nejrychlejší Sebastian Vettel, jeho týmový kolega Webber byl tentokrát až třetí za Alonsem. Oba na Němce ztratili půl sekundy. Red Bull se zdá být na Hungaroringu velmi silný, prohánět jej zřejmě bude jen Ferrari.
Počty ujetých kol odpoledne (vlevo) a celkově za pátek (vpravo)
Na rovinkách kralovaly McLareny: 1. Button - 291 km/hod, 2. Hamilton - 290, 3. Jamamoto - 288, 4. Kubica - 288, 5. Liuzzi - 287 a 6. Sutil - 286.
Těsně za velmi rychlou zatáčkou č. 11 však nejvyšší rychlost dosahovaly Red Bully s Ferrari, což svědčí o výborné úrovni přítlaku: 1. Webber - 247 km/hod, 2. Vettel - 245, 3. Alonso - 245, 4. Massa - 244, 5. Kubica - 244 a 6. Hamilton - 244.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.