Šéf McLarenu hovoří o tom, čím na něj úřadující mistr světa Jenson Button zapůsobil a jak došlo k překvapivému přestupu.
Výkony, které Button v loňské sezóně, mu zajistily nejen titul mistra světa, ale také parádní tříletou smlouvu v McLarenu po boku Lewise Hamiltona. Svou jízdou přesvědčil šéfa McLarenu k pokusu o přetažení mistra světa do svého týmu.
Whitmarshovi se podařil geniální kousek: měsíc před tím, než se čekalo, oznámil Button, že odchází z Brawnu, zatímco Mercedes v čele s Brawnem všelijak brblali nad požadavky pilota na zvýšení platu. Martin vyfoukl mistra světa přímo před nosem jeho zaměstnavatelů, aniž by nabídl o halíř více!
Naštvaní zástupci Mercedesu poté tvrdili, že Buttona přesvědčila k přestupu nabídka o 2 miliony dolarů vyšší. Peníze s tím stejně neměly nic do činění. Jenson už do Abú Zabí letěl s drzou smlouvou v kapse.
Po vítězství v Brazílii nikdo nečekal, že by Button odešel jinam - navíc za stejné peníze
"Čím na mě zapůsobil, byl jeho výkon v Brazílii," začíná své odhalení Whitmarsh. "V bitvě o šampionát se se vším vyrovnal, přitom to možná byla jeho jediná šance na výhru titulu.
Čelil obrovskému tlaku, a přesto závodil solidně: byl asertivní při předjíždění a za volantem odvážný. Pomyslel jsem si: 'Sakra dobrá práce!' Udělal na mě ohromný dojem.
Když jsem tu noc nastupoval do letadla, zaslechl jsem něco, kvůli čeho jsem si myslel, že mezi ním a týmem existuje nějaká neshoda. A když jsme přistávali, rozhodl jsem se mu zavolat a zeptat se: 'Jak by se ti líbilo jezdit za nás?'
Abych byl upřímný - nemyslel jsem si, že by na to kývl, ale bez toho telefonátu bych neměl žádný základ pro vyjednávání. Pro něj by bývalo jednodušší zůstat tam, kde byl. Všichni čekali, že zůstane, bylo to pohodlné - každého tam znal, roky pro ně pracoval. Byli ve formě a navíc zrovna získali peníze po odkoupení Mercedesem.
Místo toho, aby si s nimi plácl, Jenson přesedlal k týmu, kde byl Lewis dobře zabydlený a kde ho čekal velký tlak jednak - kvůli tomu, že bude v McLarenu, a také kvůli tomu, že bude Lewisovým kolegou.
Rozhodl se, že chce přijmout tuto výzvu, že chce podstoupit to srovnání, ta šance se mu líbila. Prokázal obrovské sebevědomí, bylo to neuvěřitelně odvážné, ale opravdu se mu daří.
Button se v "Hamiltonově území" již dobře zabydlel
Whitmarsh dále odhalil, že s Mercedesem jakožto svým dodavatelem motoru a soupeřem o služby mistra světa nemohli soupeřit tím, že by mu nabídli vyšší plat: "Bylo to pro nás politicky špatné. Proto jsme si řekli - peníze jakožto motivační faktor vynecháme. Dáme ti to, co ti nabízejí oni, ale ne více - a on souhlasil."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.