Šéf McLarenu hovoří o tom, čím na něj úřadující mistr světa Jenson Button zapůsobil a jak došlo k překvapivému přestupu.
Výkony, které Button v loňské sezóně, mu zajistily nejen titul mistra světa, ale také parádní tříletou smlouvu v McLarenu po boku Lewise Hamiltona. Svou jízdou přesvědčil šéfa McLarenu k pokusu o přetažení mistra světa do svého týmu.
Whitmarshovi se podařil geniální kousek: měsíc před tím, než se čekalo, oznámil Button, že odchází z Brawnu, zatímco Mercedes v čele s Brawnem všelijak brblali nad požadavky pilota na zvýšení platu. Martin vyfoukl mistra světa přímo před nosem jeho zaměstnavatelů, aniž by nabídl o halíř více!
Naštvaní zástupci Mercedesu poté tvrdili, že Buttona přesvědčila k přestupu nabídka o 2 miliony dolarů vyšší. Peníze s tím stejně neměly nic do činění. Jenson už do Abú Zabí letěl s drzou smlouvou v kapse.
Po vítězství v Brazílii nikdo nečekal, že by Button odešel jinam - navíc za stejné peníze
"Čím na mě zapůsobil, byl jeho výkon v Brazílii," začíná své odhalení Whitmarsh. "V bitvě o šampionát se se vším vyrovnal, přitom to možná byla jeho jediná šance na výhru titulu.
Čelil obrovskému tlaku, a přesto závodil solidně: byl asertivní při předjíždění a za volantem odvážný. Pomyslel jsem si: 'Sakra dobrá práce!' Udělal na mě ohromný dojem.
Když jsem tu noc nastupoval do letadla, zaslechl jsem něco, kvůli čeho jsem si myslel, že mezi ním a týmem existuje nějaká neshoda. A když jsme přistávali, rozhodl jsem se mu zavolat a zeptat se: 'Jak by se ti líbilo jezdit za nás?'
Abych byl upřímný - nemyslel jsem si, že by na to kývl, ale bez toho telefonátu bych neměl žádný základ pro vyjednávání. Pro něj by bývalo jednodušší zůstat tam, kde byl. Všichni čekali, že zůstane, bylo to pohodlné - každého tam znal, roky pro ně pracoval. Byli ve formě a navíc zrovna získali peníze po odkoupení Mercedesem.
Místo toho, aby si s nimi plácl, Jenson přesedlal k týmu, kde byl Lewis dobře zabydlený a kde ho čekal velký tlak jednak - kvůli tomu, že bude v McLarenu, a také kvůli tomu, že bude Lewisovým kolegou.
Rozhodl se, že chce přijmout tuto výzvu, že chce podstoupit to srovnání, ta šance se mu líbila. Prokázal obrovské sebevědomí, bylo to neuvěřitelně odvážné, ale opravdu se mu daří.
Button se v "Hamiltonově území" již dobře zabydlel
Whitmarsh dále odhalil, že s Mercedesem jakožto svým dodavatelem motoru a soupeřem o služby mistra světa nemohli soupeřit tím, že by mu nabídli vyšší plat: "Bylo to pro nás politicky špatné. Proto jsme si řekli - peníze jakožto motivační faktor vynecháme. Dáme ti to, co ti nabízejí oni, ale ne více - a on souhlasil."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.