McLaren MP 4-25 Jensona Buttona včera doplatil na banální chybu jednoho z mechaniků, když se mu krátce po začátku přehřál motor.
V bočnici vozu zůstala krytka chladiče, což bránilo v přístupu vzduchu k olejovému čerpadlu, které se přehřálo a poškodilo motor. Nic by se nestalo, kdyby si toho lidé ještě na startovním roštu všimli a krytku sundali. Podle týmu by Button možná byl schopen dojet do cíle, nebýt výjezdu safety caru a následné pomalé jízdy, při níž došlo k přehřátí.
"Je to zklamání pro všechny v týmu a pro odpovědnou osobu," popisuje smutně Button. "Vím, že se také věci stávají, ale když to přijde, je těžké se s tím srovnat. Odpovědný mechanik je z toho samozřejmě zničený. Když se snažíte dělat to nejlepší a uděláte chybu, je to zničující."
"Byla to krytka na chlazení, kterou používáme v garáži či během převozu. Zůstala vevnitř. Vůz najel na rošt bez přístupu vzduchu a byl usmažen. Snažíte se dělat, co můžete, ale z toho se prostě nevylížete. Monoposty nemají ventilátory, spoléhají na proudění vzduchu, který když přerušíte, tak nepřežijete moc dlouho.
Je to chyba, o které si myslíte, že by se neměla stát, ale stala se. Jsem si jistý, že kluk, který ji tam nechal, je zničený. Je mi ho líto. Všichni děláme chyby. Musíme se jen ujistit, aby se neopakovaly. Tím to končí," dodává Button.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.