Britský mistr světa Jenson Button, který se v obou úvodních trénincích na Velkou cenu Austrálie umístil mezi prvními třemi, je spokojený s výkonem svého vozu, stáj McLaren je na tom podle něj lépe než před dvěma týdny v Bahrajnu.
Button a jeho stájový kolega Lewis Hamilton byli před dvěma týdny v kvalifikaci na úvodní podnik šampionátu, Velkou cenu Bahrajnu, o vteřinu pomalejší než vozy Ferrari a Red Bull, Button ale věří, že v sobotní kvalifikaci v Melbourne bude všechno jinak.
Oba McLareny dominovaly pátečnímu, deštěm přerušovanému druhému tréninku na Velkou cenu Austrálie a Button byl třetí nejrychlejší už v ranním prvním tréninku. Mistra světa těší výkonnost vozů McLaren, ale uvědomuje si, že za proměnlivých podmínek a velkého provozu na trati je těžké z časů cokoli vyvozovat. Navíc ví, že jezdci Ferrari a Red Bullu zdaleka neukázali svůj potenciál.
"Byl to jen trénink, jsem si jistý, že jsme měli v nádržích méně paliva než obě Ferrari a oba vozy Red Bull. Uvidíme zítra," řekl Button. "Můžu však říct, že auto se chová velmi dobře. Od první chvíle, co jsem tady sedl za volant, jsem byl se svým vozem spokojený a během dne se to ještě zlepšilo," dodal Button, který se v závěru tréninku pokoušel ještě vylepšit svůj druhý nejrychlejší čas, zdržel ho ale Španěl Pedro de la Rosa na Sauberu, který se mu připletl do cesty. "Bylo to na nebezpečném místě. Ale vyříkali jsme si to," nechal se slyšet Brit. "Myslím, že někteří jezdci nedostali správné informace o vozech, které jsou za nimi. Je na týmech, aby nám řekli, kdo je okolo, pro nás je těžké to sledovat," vysvětlil Button.
Mistr světa Button skončil v úvodním závodě nové sezony sedmý, v kvalifikaci obsadil osmé místo. Hamilton, který v Bahrajnu startoval ze čtvrté pozice, dojel třetí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.