Britský mistr světa Jenson Button, který se v obou úvodních trénincích na Velkou cenu Austrálie umístil mezi prvními třemi, je spokojený s výkonem svého vozu, stáj McLaren je na tom podle něj lépe než před dvěma týdny v Bahrajnu.
Button a jeho stájový kolega Lewis Hamilton byli před dvěma týdny v kvalifikaci na úvodní podnik šampionátu, Velkou cenu Bahrajnu, o vteřinu pomalejší než vozy Ferrari a Red Bull, Button ale věří, že v sobotní kvalifikaci v Melbourne bude všechno jinak.
Oba McLareny dominovaly pátečnímu, deštěm přerušovanému druhému tréninku na Velkou cenu Austrálie a Button byl třetí nejrychlejší už v ranním prvním tréninku. Mistra světa těší výkonnost vozů McLaren, ale uvědomuje si, že za proměnlivých podmínek a velkého provozu na trati je těžké z časů cokoli vyvozovat. Navíc ví, že jezdci Ferrari a Red Bullu zdaleka neukázali svůj potenciál.
"Byl to jen trénink, jsem si jistý, že jsme měli v nádržích méně paliva než obě Ferrari a oba vozy Red Bull. Uvidíme zítra," řekl Button. "Můžu však říct, že auto se chová velmi dobře. Od první chvíle, co jsem tady sedl za volant, jsem byl se svým vozem spokojený a během dne se to ještě zlepšilo," dodal Button, který se v závěru tréninku pokoušel ještě vylepšit svůj druhý nejrychlejší čas, zdržel ho ale Španěl Pedro de la Rosa na Sauberu, který se mu připletl do cesty. "Bylo to na nebezpečném místě. Ale vyříkali jsme si to," nechal se slyšet Brit. "Myslím, že někteří jezdci nedostali správné informace o vozech, které jsou za nimi. Je na týmech, aby nám řekli, kdo je okolo, pro nás je těžké to sledovat," vysvětlil Button.
Mistr světa Button skončil v úvodním závodě nové sezony sedmý, v kvalifikaci obsadil osmé místo. Hamilton, který v Bahrajnu startoval ze čtvrté pozice, dojel třetí.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.