Nick Fry, bývalý šéf Jensona Buttona v týmu Brawn GP a Honda, si myslí, že nejdůležitější věcí, kterou teď musí Jenson udělat, je, udržet podobnou rychlost, jakou má týmový kolega z McLarenu, Lewis Hamilton.
Zatímco vloni si Jenson Button na začátku sezony užíval dominantní postavení ve stáji Brawn GP, letos musí hned od začátku čelit velmi silnému tlaku ze strany nového kolegy Hamiltona. Úřadující šampión F1, Button, v Bahrajnu prohrál jak v kvalifikaci, tak i v závodu.„Je zde jasný rozdíl mezi Jensonem a Lewisem. Jenson ho musí rychle zlikvidovat. Rozdíl mezi oběma jezdci je absolutně evidentní. Jsem si ale jistý, že se Jenson po závodu ohlédne za svým víkendem a pokusí se vymyslet něco, aby snížil svoji ztrátu na Lewise,“ prohlásil Fry, jehož jezdci, Nico Rosberg a Michael Schumacher, obsadili v nedělním závodu pátou a šestou pozici.„Lewis zatím může těžit z výhody znalosti týmu. Ale čím více času Jenson s týmem stráví, tím menší bude Lewisova výhoda. Musí se podívat a zhodnotit všechny aspekty své rychlosti. Nesmí se pozastavovat pouze nad způsobem jízdy, ale také nad tím, jak spolupracuje s týmem. Jenson ale všechny tyto dovednosti ovládá a můžeme se spolehnout, že bude pracovat velmi tvrdě, aby získal tým na svou stranu,“ předpovídá Nick Fry.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.