Jenson Button si myslí, že bychom se mohli letos kvůli zákazu dotankovávání v závodech dočkat různých bláznivých strategií.
Úřadující mistr světa dokonce prohlásil, že někteří slabší soupeři by mohli zajet k první zastávce již po prvním kole ve snaze předstihnout silnější soupeře.
"Po testování si myslím, že budeme v závodě svědky mnoha neobvyklých strategií. Nejrychlejší týmy budou mít strategie podobné. Některé se podle mě pokusí zastavit o dvě či tři kola dříve než jejich soupeři, aby mohli vyrazit na nových pneumatikách a dostat se před ně," popisuje Button.
"Budeme mít také týmy, jež nebudou tak konkurenceschopné - a ti budou zkoušet různé bláznivé strategie jako zastávku hned po prvním kole s nadějí, že to pak vydrží až do konce závodu. Budeme moci vidět spoustu různých strategií, které z toho udělají pro diváky vzrušující podívanou. Potíž je ale v tom, že nám se bude velmi těžko odhadovat strategie. Nic nebudete moci plánovat předem," usuzuje pilot McLarenu.
Ten je často chválen za jeho jemný jezdecký styl, což bude letos velmi důležité, protože práce s pneumatikami bude důležitější než dříve. K tomu Brit dodává: "Myslím, že mému jezdeckému stylu nová pravidla sedí. Většina pilotů se tomu ale dokáže přizpůsobit, jak jsme viděli v testech. I pro mě je to pořád odlišný styl jízdy, je to jako vytrvalostní závod - opravdu se musíte na začátku stintu o pneumatiky starat. Pokud si je zničíte ve třetím kole, pokazíte si tím celý stint."
Jenson Button popisuje své další dojmy z působení u McLarenu
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.