Jenson Button odhalil svůj poznatek o momentálním rozložení sil ve startovním poli po skončení testů v Jerezu. Podle úřadujícího mistra světa je Ferrari o kousek před zbytkem pole.
V průběhu prvních testů ve Valencii se monopost Ferrari objevoval na první příčce, což značilo dostatečnou rychlost na jedno kolo. Teď v Jerezu naopak Italové dali přednost konzistentním jízdám. Button je názoru, že italské Ferrari je zřejmě o trošku lepší jak zbytek pole. „Myslím, že Ferrari je velmi silné. Když se podíváme na jejich jízdy, tak zjistíme, že jsou velmi konzistentní. Myslím, že momentálně mají lepší konzistentnost jak všichni ostatní. Domnívám se, že naše pozice je také dobrá, ale jsou zde oblasti, na kterých ještě musíme zapracovat, abych byl s autem spokojený,“ řekl Button.
Button několikrát jel na trati ve stejné době jako Alonso nebo Michael Schumacher na Mercedesu, Ferrari však vypadalo lépe. „Jel jsem samozřejmě za několika auty, včetně Feranda a Michaela. Je vždy zajímavé pozorovat, co se stane. Můžete pozorovat jejich vyvážení. Mercedes na mě působil, jako by byl na zádi trošku nervózní a také se mi zdálo, že se mu při brždění blokují zadní kola. Pokud ale mají naloženo 150 kg paliva, tak je to pochopitelné. Je to zajímavé. Ferrari na okruhu vypadalo dobře, hodně konzistentně.“
Právě záď jeho bývalého týmu Mercedesu GP (Brawnu GP) se Buttonovi zdá nerzvózní...
Jenson je ale také potěšen pokrokem, který se podařilo dosáhnout týmu McLaren při pracích na novém MP4/25: „V jízdě na jedno kolo se dokážeme Ferrari vyrovnat. Zlepšujeme se krok za krokem. Každým dalším vyjetím děláme také v dlouhých jízdách pokroky. Z dnešních jízd se nám podařilo získat hodně cenných informací, asi nejvíce ze všech testovacích dní vůbec, alespoň co se týče mých testovacích dní. Vše budeme muset večer důkladně prostudovat,“ zakončuje Jenson.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.