Britský mistr světa, Jenson Button, si dnes poprvé vyzkoušel jízdu se svým novým vozem týmu McLaren. Jenson nakonec dosáhl času 1:12.951s, což stačilo na celkové páté místo ze sedmi dnešních účastníků. Na vítězného Alonsa ztratil zhruba 1,5s.
„Byl to dlouhý den. Na autě jsme pracovali až do 1 hodiny v noci, kdy se nám konečně podařilo do vozu pořádně umístit sedačku. Když sedáte do nového auta, tak je to vždy speciální. Musíte si ve voze najít pohodlnou polohu. Zatím nejsem s moji polohou spokojen na 100%, dnes sem sedět o trošku výš, než bych si představoval,“ prohlásil Jenson po vystoupení z vozu.Poté, co dnes ráno proběhlo ještě focení s číslem jedna, které teď zdobí Jensonův McLaren, se mistr světa začal opět soustředit na svoji práci. Oba poslední mistři F1, Button a Hamilton, jsou s ovladatelností nového McLarenu MP4/25 spokojeni. „Nebylo by to fér, kdybych dostal šanci víc testovat, než můj týmový kolega. Tento test mi měl pomoci poznat auto. Vyzkoušel jsem si práci s týmem přímo na trati,“ vysvětluje Jenson.
„Mohli byste říct, že je Ferrari rychlé, ale nevíme, za jakou cenu. Pochopitelně by nemohli zajet čas 1:11.470s (dnešní vítězný čas Alonsa, ponz. red.), kdyby nebyli konkurenceschopní. Ale můžeme jenom spekulovat, kolik paliva v nádrži dnes vozili. Ovšem i jejich pomalejší jízdy při kterých použili asi více paliva v nádrži byly docela rychlé, takže odhaduji, že letos bude Ferrari rychlé,“ zakončil Button.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.