Britský mistr světa, Jenson Button, si dnes poprvé vyzkoušel jízdu se svým novým vozem týmu McLaren. Jenson nakonec dosáhl času 1:12.951s, což stačilo na celkové páté místo ze sedmi dnešních účastníků. Na vítězného Alonsa ztratil zhruba 1,5s.
„Byl to dlouhý den. Na autě jsme pracovali až do 1 hodiny v noci, kdy se nám konečně podařilo do vozu pořádně umístit sedačku. Když sedáte do nového auta, tak je to vždy speciální. Musíte si ve voze najít pohodlnou polohu. Zatím nejsem s moji polohou spokojen na 100%, dnes sem sedět o trošku výš, než bych si představoval,“ prohlásil Jenson po vystoupení z vozu.Poté, co dnes ráno proběhlo ještě focení s číslem jedna, které teď zdobí Jensonův McLaren, se mistr světa začal opět soustředit na svoji práci. Oba poslední mistři F1, Button a Hamilton, jsou s ovladatelností nového McLarenu MP4/25 spokojeni. „Nebylo by to fér, kdybych dostal šanci víc testovat, než můj týmový kolega. Tento test mi měl pomoci poznat auto. Vyzkoušel jsem si práci s týmem přímo na trati,“ vysvětluje Jenson.
„Mohli byste říct, že je Ferrari rychlé, ale nevíme, za jakou cenu. Pochopitelně by nemohli zajet čas 1:11.470s (dnešní vítězný čas Alonsa, ponz. red.), kdyby nebyli konkurenceschopní. Ale můžeme jenom spekulovat, kolik paliva v nádrži dnes vozili. Ovšem i jejich pomalejší jízdy při kterých použili asi více paliva v nádrži byly docela rychlé, takže odhaduji, že letos bude Ferrari rychlé,“ zakončil Button.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.