Ron Dennis popřel informace o tom, že se vrátí k týmu McLaren, a současný šéf stáje Martin Whitmarsh to potvrdil.
Dlouholetý šéf stáje McLaren, dvaašedesátiletý Dennis předal vládu nad týmem před začátkem letošní sezony Whitmarshovi, aby se věnoval rozvoji divize McLaren Automotive, která hodlá znovu uvést na trh sportovní vůz McLaren.
Dennis se objevil v paddocku až při závěrečném závodu sezony, Velké ceně Abú Zabí. V té době už nebyl prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley, kterého nahradil Jean Todt. To nahrálo spekulacím, že Dennisův definitivní odchod z týmu byl součástí dohody s Mosleym jako přímý následek dvou velkých skandálů stáje McLaren, špionážní aféry z roku 2007 a tzv. lhářské aféry z úvodu letošní sezony.
Dennis však svůj návrat vyloučil a v podobném duchu se nechal slyšet i Whitmarsh. "Myslím, že každý v McLarenu je Ronovi zavázaný za to, jak tým vedl, i za jeho vizionářskou obratnost, ale také si myslím, že je zřejmé, že tým začal v posledních dvanácti měsících nabírat trochu jiný směr," řekl Whitmarsh. "Význam a přínos Rona je obrovský, ale byl bych rád, kdyby si lidé uvědomili, že za úspěchy McLarenu nestojí jednotlivec, ale celý tým," dodal.
Stáj McLaren bude mít v příští sezoně hvězdné obsazení. V jejích barvách budou jezdit dva poslední mistři světa, navíc oba Britové - šampion z roku 2008 Lewis Hamilton a letošní mistr světa Jenson Button, který titul vybojoval s vozem Brawn GP.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.