Ron Dennis popřel informace o tom, že se vrátí k týmu McLaren, a současný šéf stáje Martin Whitmarsh to potvrdil.
Dlouholetý šéf stáje McLaren, dvaašedesátiletý Dennis předal vládu nad týmem před začátkem letošní sezony Whitmarshovi, aby se věnoval rozvoji divize McLaren Automotive, která hodlá znovu uvést na trh sportovní vůz McLaren.
Dennis se objevil v paddocku až při závěrečném závodu sezony, Velké ceně Abú Zabí. V té době už nebyl prezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley, kterého nahradil Jean Todt. To nahrálo spekulacím, že Dennisův definitivní odchod z týmu byl součástí dohody s Mosleym jako přímý následek dvou velkých skandálů stáje McLaren, špionážní aféry z roku 2007 a tzv. lhářské aféry z úvodu letošní sezony.
Dennis však svůj návrat vyloučil a v podobném duchu se nechal slyšet i Whitmarsh. "Myslím, že každý v McLarenu je Ronovi zavázaný za to, jak tým vedl, i za jeho vizionářskou obratnost, ale také si myslím, že je zřejmé, že tým začal v posledních dvanácti měsících nabírat trochu jiný směr," řekl Whitmarsh. "Význam a přínos Rona je obrovský, ale byl bych rád, kdyby si lidé uvědomili, že za úspěchy McLarenu nestojí jednotlivec, ale celý tým," dodal.
Stáj McLaren bude mít v příští sezoně hvězdné obsazení. V jejích barvách budou jezdit dva poslední mistři světa, navíc oba Britové - šampion z roku 2008 Lewis Hamilton a letošní mistr světa Jenson Button, který titul vybojoval s vozem Brawn GP.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.