Šéfové Brawnu GP/Mercedesu GP, Ross Brawn a Nick Fry, připouští, že jsou odchodem své hlavní hvězdy, Jensona Buttona, zklamaní. Mistr světa ve středu oficiálně potvrdil, že přestupuje do McLarenu.
„Jsem velmi zklamaný tím, jak skončila celá situace ohledně Jensona a jeho budoucnosti,“ připouští Ross. Jednání ohledně nové smlouvy pro Jensona se vedly již od konce sezony, nakonec se Brit domluvil u McLarenu.Nick Fry se přidává k Brawnovi: „Nabídli jsme mu loajalitu a doufali jsme, možná trošku naivně, že se nám vrátí. Doufali jsme, že jsme Jensonovi učinili dobrou nabídku, která podle mých informací převyšovala nabídku McLarenu. Nevím, buďto mu někdo špatně poradil, nebo prostě jen nemohl odolat pompéznímu zázemí McLarenu, které si byl osobně prohlédnout.“Šušká se, že se situace zhoršila po převzetí Brawnu GP Mercedesem. V té době údajně začaly vznikat tlaky na odchod Buttona od týmu. „Učinili jsme mu čestnou nabídku, už to bylo jen na něm. Přejme mu jen to nejlepší,“ řekl pro německé novináře Norbert Haug. Ross Brawn byl údajně ochoten akceptovat požadavky Buttona. Dokonce mu byl připraven nabídnout plat ve výši až 8 milionů liber plus příplatky za umístění. Buttonova veřejně publikovaná návštěva u McLarenu však Rosse prý rozzlobila natolik, že svou nabídku stáhl.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.