Lídr šampionátu, britský pilot stáje Brawn GP, je velmi zklamaný, že do večerní Velké ceny Brazílie odstartuje až je čtrnácté pozice, hodlá ale útočit a plánuje zajet "pekelný závod".
"Bude to velmi zajímavé," řekl devětadvacetiletý Button, který by musel v Brazílii dojet třetí, aby mohl předčasně slavit titul mistra světa a nemusel se ohlížet na výsledek soupeřů. "Bude to ode mě pekelný závod, nemíním jen sebrat pár bodů. Chci mnohem lepší výsledek než je tohle, musím tedy bojovat," plánuje Button, který vyhrál šest z prvních sedmi závodů sezony, naposledy však triumfoval v červnu v Turecku.
Button má nyní, dva závody před koncem sezony, v čele šampionátu náskok čtrnácti bodů na stájového kolegu Rubense Barrichella a šestnácti na německého pilota týmu Red Bull Sebastiana Vettela. Vettel odstartuje až ze šestnáctého místa, Barrichello však vybojoval před domácími diváky pole position.
Button byl ze svého kvalifikačního výkonu velmi zklamaný. V druhé části kvalifikace na mokrých pneumatikách marně bojoval "Hrozná kvalifikace! Vážně frustrující. Bylo to, jako kdybych vůbec neměl přední přítlačné křídlo, tlak v předních pneumatikách byl špatný," popsal Button, který doufá, že při závodě budou lepší podmínky než v kvalifikaci, kdy vytrvale pršelo, blýskalo se a viditelnost byla velmi špatná. "Přede mnou je pár vozů, které nebudou tak rychlé jako já. Pokud bude sucho, budu moci předjíždět," věří Button.
Velká cena Brazílie začne v neděli v 18 hodin našeho času. Jenson Button si potřebuje zachovat alespoň desetibodový náskok na soupeře, aby si zajistil titul mistra světa, nesmí tedy ztratit víc než čtyři body na Rubense Barrichella a šest bodů na Sebastiana Vettela.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.