Předposlední závod mistrovství světa F1 se koná v neděli na okruhu Carlose Paceho v Interlagosu, čtvrti Sao Paula. Velká cena Brazílie v posledních dvou letech vždy uzavírala šampionát a přinesla rozhodnutí o titulu.
Devětadvacetiletý Brit Jenson Button má dva závody před koncem šampionátu náskok čtrnácti bodů na svého stájového kolegu z týmu Brawn GP, Brazilce Rubense Barrichella, šestnáct bodů na Brita ztráci Sebastian Vettel, německý pilot stáje Red Bull. Pokud Button dojede na stupních vítězů, bude mistrem světa bez ohledu na to, jak si povedou soupeři. Barrichello a Button musí v každém případě dojet před Britem. Chtějí - li se udržet ve hře, nesmějí po nedělním závodě ztrácet na Buttona víc než devět bodů.
Poslední tři závody v Interlagosu vyhráli piloti stáje Ferrari. Kimi Räikkönen si jím v roce 2007 zajistil titul mistra světa, loni ani vítězství nepomohlo k titulu domácímu Felipemu Massovi. Ten bude v neděli v kokpitu chybět, protože se stále ještě zotavuje z vážného zranění hlavy, ale na okruhu bude a šachovnicovým praporkem odmávne vítěze.
Favority na vítězství jsou piloti, kteří ovládli poslední dva závody, vítěz Velké ceny Japonska Sebastian Vettel na Red Bullu a vítěz ze Singapuru Lewis Hamilton na voze McLaren.
V Brazílii se jezdí proti směru hodinových ručiček. Notoricky hrbolatý okruh má patnáct zatáček, deset levých a pět pravých, a kombinuje pomalé vlásenky s dlouhými rovinkami.
Velká cena Brazílie F1 (technické údaje):Den závodu: 18. říjen 2009Počet kol: 71Délka okruhu: 4, 309 kmDélka závodu: 305, 909 kmRekord okruhu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Kol./ Williams - 2004) Loňský vítěz: Felipe Massa (Braz./Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.