Předposlední závod mistrovství světa F1 se koná v neděli na okruhu Carlose Paceho v Interlagosu, čtvrti Sao Paula. Velká cena Brazílie v posledních dvou letech vždy uzavírala šampionát a přinesla rozhodnutí o titulu.
Devětadvacetiletý Brit Jenson Button má dva závody před koncem šampionátu náskok čtrnácti bodů na svého stájového kolegu z týmu Brawn GP, Brazilce Rubense Barrichella, šestnáct bodů na Brita ztráci Sebastian Vettel, německý pilot stáje Red Bull. Pokud Button dojede na stupních vítězů, bude mistrem světa bez ohledu na to, jak si povedou soupeři. Barrichello a Button musí v každém případě dojet před Britem. Chtějí - li se udržet ve hře, nesmějí po nedělním závodě ztrácet na Buttona víc než devět bodů.
Poslední tři závody v Interlagosu vyhráli piloti stáje Ferrari. Kimi Räikkönen si jím v roce 2007 zajistil titul mistra světa, loni ani vítězství nepomohlo k titulu domácímu Felipemu Massovi. Ten bude v neděli v kokpitu chybět, protože se stále ještě zotavuje z vážného zranění hlavy, ale na okruhu bude a šachovnicovým praporkem odmávne vítěze.
Favority na vítězství jsou piloti, kteří ovládli poslední dva závody, vítěz Velké ceny Japonska Sebastian Vettel na Red Bullu a vítěz ze Singapuru Lewis Hamilton na voze McLaren.
V Brazílii se jezdí proti směru hodinových ručiček. Notoricky hrbolatý okruh má patnáct zatáček, deset levých a pět pravých, a kombinuje pomalé vlásenky s dlouhými rovinkami.
Velká cena Brazílie F1 (technické údaje):Den závodu: 18. říjen 2009Počet kol: 71Délka okruhu: 4, 309 kmDélka závodu: 305, 909 kmRekord okruhu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Kol./ Williams - 2004) Loňský vítěz: Felipe Massa (Braz./Ferrari)
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.