Jenson Button si nemá žádné obavy z toho, že do zítřejší kvalifikace na Velkou cenu Japonska nastoupí s minimem odjetých kilometrů - i to málo dnes navíc bylo na mokré trati.
"Je to v pohodě," říkal bez náznaku starostí Angličan po druhém tréninku, jenž probíhal za prudkého monzunového deště. "Spousta kluků toho zde moc ve vozech F1 neodjezdila, někteří dokonce vůbec nic. To je ale v pořádku, bude větší vzrůšo." Sedm pilotů včetně úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona jelo dnes v Suzuce poprvé, poslední 2 roky se totiž Velká cena Japonska jela ve Fuji.
"Musíme zkrátka doufat, že se nám podaří hned vůz dobře vyvážit pro kvalifikaci, proto teď máme hodně práce, abychom se ujistili, že vše bude správně, až vyjedeme. V dešti je velmi obtížné vyvážit vůz. Na suchu je nastavení úplně jiné. To byl další důvod, proč jsme odpoledne moc nejezdili," popisuje situaci v Brawnu lídr letošního šampionátu.
"Půjdeme rovnou do kvalifikace, což je vzrušující a pro mě i výhodnější. Bude to vzrušující, protože vyjedeme na suchých pneumatikách, na nichž to je v Suzuce vždy velmi vzrušující."
"Tady si musíte dávat pozor i na pneumatiky, protože jich moc během víkendu nedostanete, a zde je snadno odrovnáváte. Takže i kdyby nebylo mokro - najezdili bychom toho o něco více, ale myslím, že ne o moc. Zítra to ale vypadá na suchou kvalifikaci, i závod, což je pozitivní. V neděli by pršet vůbec nemělo, ale to se může samozřejmě ještě změnit. My budeme ve formě, i kdyby se to změnilo."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.