Jenson Button si nemá žádné obavy z toho, že do zítřejší kvalifikace na Velkou cenu Japonska nastoupí s minimem odjetých kilometrů - i to málo dnes navíc bylo na mokré trati.
"Je to v pohodě," říkal bez náznaku starostí Angličan po druhém tréninku, jenž probíhal za prudkého monzunového deště. "Spousta kluků toho zde moc ve vozech F1 neodjezdila, někteří dokonce vůbec nic. To je ale v pořádku, bude větší vzrůšo." Sedm pilotů včetně úřadujícího mistra světa Lewise Hamiltona jelo dnes v Suzuce poprvé, poslední 2 roky se totiž Velká cena Japonska jela ve Fuji.
"Musíme zkrátka doufat, že se nám podaří hned vůz dobře vyvážit pro kvalifikaci, proto teď máme hodně práce, abychom se ujistili, že vše bude správně, až vyjedeme. V dešti je velmi obtížné vyvážit vůz. Na suchu je nastavení úplně jiné. To byl další důvod, proč jsme odpoledne moc nejezdili," popisuje situaci v Brawnu lídr letošního šampionátu.
"Půjdeme rovnou do kvalifikace, což je vzrušující a pro mě i výhodnější. Bude to vzrušující, protože vyjedeme na suchých pneumatikách, na nichž to je v Suzuce vždy velmi vzrušující."
"Tady si musíte dávat pozor i na pneumatiky, protože jich moc během víkendu nedostanete, a zde je snadno odrovnáváte. Takže i kdyby nebylo mokro - najezdili bychom toho o něco více, ale myslím, že ne o moc. Zítra to ale vypadá na suchou kvalifikaci, i závod, což je pozitivní. V neděli by pršet vůbec nemělo, ale to se může samozřejmě ještě změnit. My budeme ve formě, i kdyby se to změnilo."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.