Německá automobilka, která letos převzala tým Sauber (momentálně závodící pod názvem Stake) oznámila další posilu před svým vstupem do Formule 1 - bývalého šéfa Ferrari Mattiu Binotta.
Čtyřiapadesátiletý Binotto by měl v Hinwilu nastoupit od 1. srpna jako provozní a technický ředitel, zodpovídat se bude přímo představenstvu společnosti. Ukončil tak své krátké působení u italské automobilové společnosti TEXA. O svém návratu do F1 jednal také s Alpine či s Aston Martinem.
V rámci restrukturalizace se loučí se svým současným výkonným ředitelem Andreasem Seidlem, jenž přišel loni v lednu z McLarenu, a s Oliverem Hoffmannem, jenž dohlížel na celý projekt. Zajímavý je především rozchod s prvním jemnovaným: Ač o něj Audi z počátku tolik stálo, po 18 měsících nakonec usoudilo, že není tou správnou osobou pro vedení F1 projektu.
"Mám radost, že se nám povedlo získat Mattiu Binotta pro náš ambiciózní projekt Formule 1. S jeho rozsáhlými, více než 25letými zkušenostmi z F1 bude pro Audi bezpochyby rozhodujícím přínosem," komentuje výkonný ředitel Audi Gernot Dollner.
"Naším cílem je uvést celý F1 projekt na úroveň F1 pomocí jasných řídicích struktur, definovaných zodpovědností, omezením rozhraní a efektivními rozhodovacími procesy. Kvůli tomu musí být tým schopný jednat nezávisle a rychle," pokračuje Dollner, jenž loni v září nahradil Markuse Duesmanna.
Prvním potvrzeným závodním jezdcem je Nico Hülkenberg, jenž po sezóně přestoupí z Haasu. Svůj krok považuje za "zajímavý" a "velmi vzrušující," nová pravidla podle něj představují velkou příležitost.
"Nejde o nový tým, bude však označen jako nový zřejmě kvůli know-how a výhodě, kterou současné týmy mají. To se trochu smaže a srovná... Myslím, že to představuje dobrou příležitost pro to, jak být hned od počátku konkurenceschopní. Očekávání jsou vždy taková, že chcete být co nejrychleji úspěšní," popisuje německý jezdec.
Kdo ze současných závodních pilotů v týmu zatím není jasné - často zmiňovaného Carlose Sainze z Ferrari se jim stále nepodařilo přimět k podpisu smlouvy. A Valtteri Bottas ani Guanyu Zhou zatím pro Stake F1 v letošní sezóně bod nezískali, kvůli tomu okupuje mezi konstruktéry poslední příčku za Williamsem.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.