Německá automobilka, která letos převzala tým Sauber (momentálně závodící pod názvem Stake) oznámila další posilu před svým vstupem do Formule 1 - bývalého šéfa Ferrari Mattiu Binotta.
Čtyřiapadesátiletý Binotto by měl v Hinwilu nastoupit od 1. srpna jako provozní a technický ředitel, zodpovídat se bude přímo představenstvu společnosti. Ukončil tak své krátké působení u italské automobilové společnosti TEXA. O svém návratu do F1 jednal také s Alpine či s Aston Martinem.
V rámci restrukturalizace se loučí se svým současným výkonným ředitelem Andreasem Seidlem, jenž přišel loni v lednu z McLarenu, a s Oliverem Hoffmannem, jenž dohlížel na celý projekt. Zajímavý je především rozchod s prvním jemnovaným: Ač o něj Audi z počátku tolik stálo, po 18 měsících nakonec usoudilo, že není tou správnou osobou pro vedení F1 projektu.
"Mám radost, že se nám povedlo získat Mattiu Binotta pro náš ambiciózní projekt Formule 1. S jeho rozsáhlými, více než 25letými zkušenostmi z F1 bude pro Audi bezpochyby rozhodujícím přínosem," komentuje výkonný ředitel Audi Gernot Dollner.
"Naším cílem je uvést celý F1 projekt na úroveň F1 pomocí jasných řídicích struktur, definovaných zodpovědností, omezením rozhraní a efektivními rozhodovacími procesy. Kvůli tomu musí být tým schopný jednat nezávisle a rychle," pokračuje Dollner, jenž loni v září nahradil Markuse Duesmanna.
Prvním potvrzeným závodním jezdcem je Nico Hülkenberg, jenž po sezóně přestoupí z Haasu. Svůj krok považuje za "zajímavý" a "velmi vzrušující," nová pravidla podle něj představují velkou příležitost.
"Nejde o nový tým, bude však označen jako nový zřejmě kvůli know-how a výhodě, kterou současné týmy mají. To se trochu smaže a srovná... Myslím, že to představuje dobrou příležitost pro to, jak být hned od počátku konkurenceschopní. Očekávání jsou vždy taková, že chcete být co nejrychleji úspěšní," popisuje německý jezdec.
Kdo ze současných závodních pilotů v týmu zatím není jasné - často zmiňovaného Carlose Sainze z Ferrari se jim stále nepodařilo přimět k podpisu smlouvy. A Valtteri Bottas ani Guanyu Zhou zatím pro Stake F1 v letošní sezóně bod nezískali, kvůli tomu okupuje mezi konstruktéry poslední příčku za Williamsem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.