SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy v úvodním tréninku na Velkou cenu Singapuru předváděly vozy Ferrari, těsně za nimi se seřadili Max Verstappen s Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Na vozech se objevila spousta nových dílů, jde o poslední větší změny této sezóny.
V Singapuru se začínalo za slunečního svitu a tepla - vzduch 32 °C, trať 44 °C. Za umělého osvětlení se pojede až odpolední trénink, který týmům poskytne relevantnější data. V sobotu i v neděli by se podle meteorologů mohly objevit bouřky.
Městský okruh byl upraven, ubyly čtyři zatáčky v posledním sektoru (za zatáčkou č. 15), díky tomu vznikla další rovinka a délka se smrskla z 5,063 na 4,94 km. Pirelli sem přivezlo to nejměkčí ze své nabídky, tedy směsi C3 - C5.
Vysoké ambice má v Singapuru kromě Red Bullu Aston Martin, naopak Ferrari po velmi dobrých výkonech v Monze očekáváme kvůli vlastnostem pomalého okruhu spíše slabší, což bude také případ Williamsu nastupujícího v jedinečném světlemodrém zbarvení dle svého hlavního sponzora (Gulf).
Do tréninku v 11:30 našeho času vyrazil jako první Lance Stroll následovaný Liamem Lawsonem, jenž stále zaskakuje za zraněného Daniela Ricciarda. U něj se očekává, že bude chybět také příští týden v Japonsku.
It's not called practice for nothing!Alonso, Norris, and Perez all exploring the limits around this tight Marina Bay circuit 👀#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/XA8PzBMa3L
— Formula 1 (@F1) September 15, 2023Norris brzy vystřelil do čela s časem 1:37,895 min na středně-tvrdé směsi, zatímco většina soupeřů kroužila na tvrdých pneumatikách. McLaren přivezl pro tento víkend nejvíce nových dílů ze všech týmů: přední křídlo, bočnice, ochranu kokpitu Halo, zcela novou podlahu, kryt motoru, zadní zavěšení i zadní spodní i horní křídlo.
U Red Bullu pozorujeme nové okraje podlahy a zadního křídla, přičemž kopírovali konkurenci. Hodně odlišné vypadá také vůz Alpine s novými bočnicemi a velkým, agresivním podseknutím. Velký balík vylepšení nasazuje Alfa Romeo (podlaha, difuzor a brzdové kanálky) a nové vyboulené bočnice přivezla i AlphaTauri.
Po 20 min dále zrychlil Norris (1:34,776) a udržoval si slušný náskok před druhým Pérezem (1:35,336) a třetím Hamiltonem (1:35,571), jeho soupeři svých časů ale dosáhli na tvrdší směsi pneumatik. Pro McLaren jde o povzbuzení - ukazuje to, že vylepšení fungují a že opravdu porozuměli svému vozu a tomu, kde potřebuje napravit.
Po půl hodině se Norrisovi na dostřel dvou desetin přiblížil Gasly (1:34,980), Russell (1:35,005) i Magnussen (1:35,006) a hromadně se začalo přezouvat na nejměkčí směs.
Lando na ní svůj čas stáhl o 1,4 sekundy na 1:33,522 min, brzy jej ale překonal Leclerc (1:33,350), Sainz (1:33,428) i Verstappen, který byl v posledním sektoru o 2 desetiny rychlejší než Ferrari, stačilo to však jen na třetí místo (1:33,476).
V závěru se již nikdo moc nezlepšil, piloti si zkoušeli tvrdé (C3) pneumatiky. Russella v ostrém pokusu zbrzdil Red Bull, pobyt na trati pilotům zpestřil výběh menšího ještěra. Druhý trénink nám přinese lepší obrázek o konkurenceschopnosti týmů, začíná po setmění v 15 hodin.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.