SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy v úvodním tréninku na Velkou cenu Singapuru předváděly vozy Ferrari, těsně za nimi se seřadili Max Verstappen s Landem Norrisem a Lewisem Hamiltonem. Na vozech se objevila spousta nových dílů, jde o poslední větší změny této sezóny.
V Singapuru se začínalo za slunečního svitu a tepla - vzduch 32 °C, trať 44 °C. Za umělého osvětlení se pojede až odpolední trénink, který týmům poskytne relevantnější data. V sobotu i v neděli by se podle meteorologů mohly objevit bouřky.
Městský okruh byl upraven, ubyly čtyři zatáčky v posledním sektoru (za zatáčkou č. 15), díky tomu vznikla další rovinka a délka se smrskla z 5,063 na 4,94 km. Pirelli sem přivezlo to nejměkčí ze své nabídky, tedy směsi C3 - C5.
Vysoké ambice má v Singapuru kromě Red Bullu Aston Martin, naopak Ferrari po velmi dobrých výkonech v Monze očekáváme kvůli vlastnostem pomalého okruhu spíše slabší, což bude také případ Williamsu nastupujícího v jedinečném světlemodrém zbarvení dle svého hlavního sponzora (Gulf).
Do tréninku v 11:30 našeho času vyrazil jako první Lance Stroll následovaný Liamem Lawsonem, jenž stále zaskakuje za zraněného Daniela Ricciarda. U něj se očekává, že bude chybět také příští týden v Japonsku.
It's not called practice for nothing!Alonso, Norris, and Perez all exploring the limits around this tight Marina Bay circuit 👀#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/XA8PzBMa3L
— Formula 1 (@F1) September 15, 2023Norris brzy vystřelil do čela s časem 1:37,895 min na středně-tvrdé směsi, zatímco většina soupeřů kroužila na tvrdých pneumatikách. McLaren přivezl pro tento víkend nejvíce nových dílů ze všech týmů: přední křídlo, bočnice, ochranu kokpitu Halo, zcela novou podlahu, kryt motoru, zadní zavěšení i zadní spodní i horní křídlo.
U Red Bullu pozorujeme nové okraje podlahy a zadního křídla, přičemž kopírovali konkurenci. Hodně odlišné vypadá také vůz Alpine s novými bočnicemi a velkým, agresivním podseknutím. Velký balík vylepšení nasazuje Alfa Romeo (podlaha, difuzor a brzdové kanálky) a nové vyboulené bočnice přivezla i AlphaTauri.
Po 20 min dále zrychlil Norris (1:34,776) a udržoval si slušný náskok před druhým Pérezem (1:35,336) a třetím Hamiltonem (1:35,571), jeho soupeři svých časů ale dosáhli na tvrdší směsi pneumatik. Pro McLaren jde o povzbuzení - ukazuje to, že vylepšení fungují a že opravdu porozuměli svému vozu a tomu, kde potřebuje napravit.
Po půl hodině se Norrisovi na dostřel dvou desetin přiblížil Gasly (1:34,980), Russell (1:35,005) i Magnussen (1:35,006) a hromadně se začalo přezouvat na nejměkčí směs.
Lando na ní svůj čas stáhl o 1,4 sekundy na 1:33,522 min, brzy jej ale překonal Leclerc (1:33,350), Sainz (1:33,428) i Verstappen, který byl v posledním sektoru o 2 desetiny rychlejší než Ferrari, stačilo to však jen na třetí místo (1:33,476).
V závěru se již nikdo moc nezlepšil, piloti si zkoušeli tvrdé (C3) pneumatiky. Russella v ostrém pokusu zbrzdil Red Bull, pobyt na trati pilotům zpestřil výběh menšího ještěra. Druhý trénink nám přinese lepší obrázek o konkurenceschopnosti týmů, začíná po setmění v 15 hodin.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.