McLaren odhalil letos již čtvrté odlišné zbarvení svého monopostu. Tentokrát jde o "neviditelnou" verzi pro Singapur. Jeho šéf Andrea Stella rovněž prozradil, že by chtěli některé díly vyvíjené pro příští sezónu nasadit ještě na letošní vůz MCL60, dovolí-li to finance.
Návrh zbarvení pro nadcházející dvě velké ceny zachovává tradiční oranžovou s nápisem hlavního sponzora OKX na bočnicích, mizí však další barvy a zůstává jen černá. McLaren v odlišném zbarvení nastoupil ve Španělsku a Monaku, v Británii a v Maďarsku nastupoval v chromovaných barvách.
"Neviditelný mód obrací naše závodní barvy, přináší něco vzrušujícího a odlišného pro tyto dva závody v Singapuru a v Japonsku. Doufáme, že ho fanoušci budou mít rádi tolik, co my, a využijí fanouškovské zóny pro spojení s naším týmem," popisuje výkonný ředitel Zak Brown.
Ve vývoji se dějí taky zajímavé věci. Po nasazení velkého balíku vylepšení v Rakousku a v Silverstone došlo k velkému skoku v konkurenceschopnosti týmů - v podobný nyní doufají u Mercedesu či u Williamsu.
Ve Wokingu se už plně soustředí na příští monopost a doufají, že do sezóny vstoupí mnohem lépe než loni, kdy s vozem MCL60 nesplnili své výkonnostní cíle. Kvůli tomu zvažují, že by efektivitu některých budoucích dílů otestovali ještě letos.
"Existuje několik oblastí, které na příštím voze můžete vyvíjet a myslet si o nich: 'Když jsou úspěšné, neměli bychom je uvolnit pro letošní auto?'" pokládá řečnickou otázku šéf závodního týmu Andrea Stella.
"Nechci říkat, o které oblasti jde, ale rozhodně jich několik, kde máme tento přístup k vývoji. V tomto případě se musíme podívat na to, zda si to můžeme dovolit, protože to jde nad to, co jsme z hlediska rozpočtu plánovali. Bude tedy záležet na nákladech a na projektovém týmu," dodává Stella.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.