McLaren odhalil letos již čtvrté odlišné zbarvení svého monopostu. Tentokrát jde o "neviditelnou" verzi pro Singapur. Jeho šéf Andrea Stella rovněž prozradil, že by chtěli některé díly vyvíjené pro příští sezónu nasadit ještě na letošní vůz MCL60, dovolí-li to finance.
Návrh zbarvení pro nadcházející dvě velké ceny zachovává tradiční oranžovou s nápisem hlavního sponzora OKX na bočnicích, mizí však další barvy a zůstává jen černá. McLaren v odlišném zbarvení nastoupil ve Španělsku a Monaku, v Británii a v Maďarsku nastupoval v chromovaných barvách.
"Neviditelný mód obrací naše závodní barvy, přináší něco vzrušujícího a odlišného pro tyto dva závody v Singapuru a v Japonsku. Doufáme, že ho fanoušci budou mít rádi tolik, co my, a využijí fanouškovské zóny pro spojení s naším týmem," popisuje výkonný ředitel Zak Brown.
Ve vývoji se dějí taky zajímavé věci. Po nasazení velkého balíku vylepšení v Rakousku a v Silverstone došlo k velkému skoku v konkurenceschopnosti týmů - v podobný nyní doufají u Mercedesu či u Williamsu.
Ve Wokingu se už plně soustředí na příští monopost a doufají, že do sezóny vstoupí mnohem lépe než loni, kdy s vozem MCL60 nesplnili své výkonnostní cíle. Kvůli tomu zvažují, že by efektivitu některých budoucích dílů otestovali ještě letos.
"Existuje několik oblastí, které na příštím voze můžete vyvíjet a myslet si o nich: 'Když jsou úspěšné, neměli bychom je uvolnit pro letošní auto?'" pokládá řečnickou otázku šéf závodního týmu Andrea Stella.
"Nechci říkat, o které oblasti jde, ale rozhodně jich několik, kde máme tento přístup k vývoji. V tomto případě se musíme podívat na to, zda si to můžeme dovolit, protože to jde nad to, co jsme z hlediska rozpočtu plánovali. Bude tedy záležet na nákladech a na projektovém týmu," dodává Stella.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.