McLaren odhalil letos již čtvrté odlišné zbarvení svého monopostu. Tentokrát jde o "neviditelnou" verzi pro Singapur. Jeho šéf Andrea Stella rovněž prozradil, že by chtěli některé díly vyvíjené pro příští sezónu nasadit ještě na letošní vůz MCL60, dovolí-li to finance.
Návrh zbarvení pro nadcházející dvě velké ceny zachovává tradiční oranžovou s nápisem hlavního sponzora OKX na bočnicích, mizí však další barvy a zůstává jen černá. McLaren v odlišném zbarvení nastoupil ve Španělsku a Monaku, v Británii a v Maďarsku nastupoval v chromovaných barvách.
"Neviditelný mód obrací naše závodní barvy, přináší něco vzrušujícího a odlišného pro tyto dva závody v Singapuru a v Japonsku. Doufáme, že ho fanoušci budou mít rádi tolik, co my, a využijí fanouškovské zóny pro spojení s naším týmem," popisuje výkonný ředitel Zak Brown.
Ve vývoji se dějí taky zajímavé věci. Po nasazení velkého balíku vylepšení v Rakousku a v Silverstone došlo k velkému skoku v konkurenceschopnosti týmů - v podobný nyní doufají u Mercedesu či u Williamsu.
Ve Wokingu se už plně soustředí na příští monopost a doufají, že do sezóny vstoupí mnohem lépe než loni, kdy s vozem MCL60 nesplnili své výkonnostní cíle. Kvůli tomu zvažují, že by efektivitu některých budoucích dílů otestovali ještě letos.
"Existuje několik oblastí, které na příštím voze můžete vyvíjet a myslet si o nich: 'Když jsou úspěšné, neměli bychom je uvolnit pro letošní auto?'" pokládá řečnickou otázku šéf závodního týmu Andrea Stella.
"Nechci říkat, o které oblasti jde, ale rozhodně jich několik, kde máme tento přístup k vývoji. V tomto případě se musíme podívat na to, zda si to můžeme dovolit, protože to jde nad to, co jsme z hlediska rozpočtu plánovali. Bude tedy záležet na nákladech a na projektovém týmu," dodává Stella.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.