Sprintový závod v rámci GP Belgie nabídl mokrou trať a další triumf Maxe Verstappena. Radovat se mohou také Oscar Piastri a Pierre Gasly. Mnoho lidí si ovšem nejspíš vzpomnělo na dva roky staré události, kvůli kterým se ve Spa odehrála smutná fraška.
Start sprintu byl kvůli pravidlům o minimálním časovém odstupu určen na 17:05, ovšem těsně předtím se silně rozpršelo. Vedení závodu tedy nejdřív posunulo proceduru na 17:12, poté na 17:20, nakonec byl definitivní start určen na 17:35.
Vozy se seřadily za safety carem, tentokrát Aston Martinem, a Bernd Mayländer vedl čtyři kola celé pole na osychající trati. Bylo jasné, že přechod na intermediates bude absolutní nutností, ovšem naráz všech dvacet pilotů odbavit nelze. Do boxů tak po prvním ostrém kole zamířili Piastri, Sainz jr., Pérez, Gasly, Hamilton, Ricciardo, Stroll, Albon, Bottas a Hülkenberg. Poté dospěla k mechanikům i druhá polovina pilotů, přičemž byly k vidění těsné manévry vypuštění a velká ztráta Ferrari, jehož piloti museli čekat, až projedou soupeři. I tak měl Leclerc v případě Albona namále.
Díky lépe zvládnuté strategii se do vedení dostal Piastri, druhý byl Verstappen, třetí Gasly. Další pořadí po výměnách bylo následující: Pérez, Hamilton, Sainz jr., Leclerc, Norris, Ricciardo, Ocon, Stroll, Russell, Albon, Bottas, Hülkenberg, Alonso, Sargeant, Cunoda, Magnussen a Zhou. Posun vpřed vyšel také Hamiltonovi, který byl pátý. Naopak piloti Ferrari pozice ztratili. Ve čtvrtém kole zavlály žluté vlajky a hned poté vyjel safety car. Důvodem byla chyba a následná havárie Fernanda Alonsa, jenž udělal v zatáčce 11 hodiny a skončil ve štěrkovém pásu.
Hamilton has been handed a five-second penalty for causing a collision in that battle with Perez The Mexican has been told by his team to pit and retire the car #BelgianGP #F1Sprint pic.twitter.com/P4E9IlTbmg
— Formula 1 (@F1) July 29, 2023Hned po restartu sprintu překonal Verstappen Piastriho a dostal se do čela. Následoval tvrdý souboj mezi Hamiltonem a Pérezem, přičemž Brit v 7. kole v zatáčce Stavelot Mexičana zdolal a jal se pronásledovat Gaslyho. O pár zatáček později překonali Péreze i jezdci Ferrari. Důvodem bylo poškození Pérezova vozu v oblasti bočnice - důsledek vzájemného souboje s Hamiltonem. Checo tedy nemohl využívat stoprocentní výkon svého monopostu a dále padal, dokonce vyjel z trati a zaujal až 16. místo. Do boxů hlásil, že mu zcela odešel přítlak.
Tři kola před koncem sprintu musel Pérez dokonce odstoupit. V 9. kole následovala pětivteřinová penalizace pro Hamiltona, která mu byla udělena právě za kontakt s Pérezem. Druhých trestných pět vteřin si vysloužil Sargeant za příliš rychlý nájezd do boxů. V závěru se ještě probudil Russell, jemuž musel v devátém kole ustoupit Ocon, v dalším okruhu vyzrál i na Ricciarda. Daniel nakonec nezvládl závěrečný souboj s Oconem a propadl se ještě o jednu příčku.
Ve zbytku sprintu k ničemu zásadnímu již nedošlo. Zvítězil tedy Max Verstappen před Oscarem Piastrim a Pierrem Gaslym.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.