Sprintový závod v rámci GP Belgie nabídl mokrou trať a další triumf Maxe Verstappena. Radovat se mohou také Oscar Piastri a Pierre Gasly. Mnoho lidí si ovšem nejspíš vzpomnělo na dva roky staré události, kvůli kterým se ve Spa odehrála smutná fraška.
Start sprintu byl kvůli pravidlům o minimálním časovém odstupu určen na 17:05, ovšem těsně předtím se silně rozpršelo. Vedení závodu tedy nejdřív posunulo proceduru na 17:12, poté na 17:20, nakonec byl definitivní start určen na 17:35.
Vozy se seřadily za safety carem, tentokrát Aston Martinem, a Bernd Mayländer vedl čtyři kola celé pole na osychající trati. Bylo jasné, že přechod na intermediates bude absolutní nutností, ovšem naráz všech dvacet pilotů odbavit nelze. Do boxů tak po prvním ostrém kole zamířili Piastri, Sainz jr., Pérez, Gasly, Hamilton, Ricciardo, Stroll, Albon, Bottas a Hülkenberg. Poté dospěla k mechanikům i druhá polovina pilotů, přičemž byly k vidění těsné manévry vypuštění a velká ztráta Ferrari, jehož piloti museli čekat, až projedou soupeři. I tak měl Leclerc v případě Albona namále.
Díky lépe zvládnuté strategii se do vedení dostal Piastri, druhý byl Verstappen, třetí Gasly. Další pořadí po výměnách bylo následující: Pérez, Hamilton, Sainz jr., Leclerc, Norris, Ricciardo, Ocon, Stroll, Russell, Albon, Bottas, Hülkenberg, Alonso, Sargeant, Cunoda, Magnussen a Zhou. Posun vpřed vyšel také Hamiltonovi, který byl pátý. Naopak piloti Ferrari pozice ztratili. Ve čtvrtém kole zavlály žluté vlajky a hned poté vyjel safety car. Důvodem byla chyba a následná havárie Fernanda Alonsa, jenž udělal v zatáčce 11 hodiny a skončil ve štěrkovém pásu.
Hamilton has been handed a five-second penalty for causing a collision in that battle with Perez The Mexican has been told by his team to pit and retire the car #BelgianGP #F1Sprint pic.twitter.com/P4E9IlTbmg
— Formula 1 (@F1) July 29, 2023Hned po restartu sprintu překonal Verstappen Piastriho a dostal se do čela. Následoval tvrdý souboj mezi Hamiltonem a Pérezem, přičemž Brit v 7. kole v zatáčce Stavelot Mexičana zdolal a jal se pronásledovat Gaslyho. O pár zatáček později překonali Péreze i jezdci Ferrari. Důvodem bylo poškození Pérezova vozu v oblasti bočnice - důsledek vzájemného souboje s Hamiltonem. Checo tedy nemohl využívat stoprocentní výkon svého monopostu a dále padal, dokonce vyjel z trati a zaujal až 16. místo. Do boxů hlásil, že mu zcela odešel přítlak.
Tři kola před koncem sprintu musel Pérez dokonce odstoupit. V 9. kole následovala pětivteřinová penalizace pro Hamiltona, která mu byla udělena právě za kontakt s Pérezem. Druhých trestných pět vteřin si vysloužil Sargeant za příliš rychlý nájezd do boxů. V závěru se ještě probudil Russell, jemuž musel v devátém kole ustoupit Ocon, v dalším okruhu vyzrál i na Ricciarda. Daniel nakonec nezvládl závěrečný souboj s Oconem a propadl se ještě o jednu příčku.
Ve zbytku sprintu k ničemu zásadnímu již nedošlo. Zvítězil tedy Max Verstappen před Oscarem Piastrim a Pierrem Gaslym.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.