Ferrari po špatném výkonu v Silverstone před Hungaroringem avizuje zlepšení. Jeho šéf Frederic Vasseur se vyjadřuje také ke spekulacím ohledně Alexandera Albona.
Ve Velké ceně Británie vozy Ferrari ztratily pět pozic a po slibné kvalifikaci dojeli až na konci první desítky. I přes tento propad v Maranellu očekávají, že tento víkendu budou bojovat na čele: "Nyní míříme do Budapešti. Pokud jde o nás, jsme odhodlání pokračovat v pokroku," ujišťuje Vasseur.
"Ten začal nasazením několika technických vylepšení vozu SF-23. I když jsme se v Silverstone trochu propadli v nastoleném vzestupném trendu, tak v Kanadě a v Rakousku jsme pozorovali jasné známky pokroku a věříme, že teď máme auto, které Charlesovi a Carlosovi umožní dát do toho na Hungaroringu to nejlepší," pokračuje šéf Ferrari.
"Oba tuto trať mají rádi a my jsme se na tento víkend připravili dobře, pozornost jsme věnovali zejména kvalifikaci, která je na tomto úzkém okruhu vždy velmi důležitá," zdůrazňuje Francouz.
Tento víkend si týmy poprvé vyzkoušení úpravu pravidel, které se týkají pneumatik. Místo 13 sad dostane každý pilot pouze 11 sad a v kvalifikaci bude muset použít v Q1 povinně pouze tvrdou směs, v prostřední části pouze středně-tvrdou a v Q3 pouze měkkou směs - dříve si mezi nimi mohli jezdci volně vybírat.
"Všechny týmy se budou muset vyrovnat s novými kvalifikačními pravidly, které se týkají použití jediné směsi pneumatik v každé fázi kvalifikace. To dodá další proměnnou, na kterou si budeme muset dát dobrý pozor vzhledem k vyrovnanosti většiny týmů. Očekáváme, že budeme v sobotu a v neděli bojovat poblíž čela," uvádí Vasseur.
V zákulisí se spekuluje o tom, že by Ferrari mohlo změnit svou jezdeckou dvojici a angažovat talentovaného Alexandera Albona, jenž společně s Landem Norrisem zaujal i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka.
"Nevím, kde se tento příběh vzal. Pokud se mě novinář zeptá, jestli Alex odvádí dobrou práci, tak řeknu, že ano. To ale neznamená, že jej chci získat. Myslím, že má s Williamsem smlouvu do konce roku 2024 a tým hodně investuje," komentuje Vasseur.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.