Ferrari po špatném výkonu v Silverstone před Hungaroringem avizuje zlepšení. Jeho šéf Frederic Vasseur se vyjadřuje také ke spekulacím ohledně Alexandera Albona.
Ve Velké ceně Británie vozy Ferrari ztratily pět pozic a po slibné kvalifikaci dojeli až na konci první desítky. I přes tento propad v Maranellu očekávají, že tento víkendu budou bojovat na čele: "Nyní míříme do Budapešti. Pokud jde o nás, jsme odhodlání pokračovat v pokroku," ujišťuje Vasseur.
"Ten začal nasazením několika technických vylepšení vozu SF-23. I když jsme se v Silverstone trochu propadli v nastoleném vzestupném trendu, tak v Kanadě a v Rakousku jsme pozorovali jasné známky pokroku a věříme, že teď máme auto, které Charlesovi a Carlosovi umožní dát do toho na Hungaroringu to nejlepší," pokračuje šéf Ferrari.
"Oba tuto trať mají rádi a my jsme se na tento víkend připravili dobře, pozornost jsme věnovali zejména kvalifikaci, která je na tomto úzkém okruhu vždy velmi důležitá," zdůrazňuje Francouz.
Tento víkend si týmy poprvé vyzkoušení úpravu pravidel, které se týkají pneumatik. Místo 13 sad dostane každý pilot pouze 11 sad a v kvalifikaci bude muset použít v Q1 povinně pouze tvrdou směs, v prostřední části pouze středně-tvrdou a v Q3 pouze měkkou směs - dříve si mezi nimi mohli jezdci volně vybírat.
"Všechny týmy se budou muset vyrovnat s novými kvalifikačními pravidly, které se týkají použití jediné směsi pneumatik v každé fázi kvalifikace. To dodá další proměnnou, na kterou si budeme muset dát dobrý pozor vzhledem k vyrovnanosti většiny týmů. Očekáváme, že budeme v sobotu a v neděli bojovat poblíž čela," uvádí Vasseur.
V zákulisí se spekuluje o tom, že by Ferrari mohlo změnit svou jezdeckou dvojici a angažovat talentovaného Alexandera Albona, jenž společně s Landem Norrisem zaujal i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka.
"Nevím, kde se tento příběh vzal. Pokud se mě novinář zeptá, jestli Alex odvádí dobrou práci, tak řeknu, že ano. To ale neznamená, že jej chci získat. Myslím, že má s Williamsem smlouvu do konce roku 2024 a tým hodně investuje," komentuje Vasseur.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.