Ferrari po špatném výkonu v Silverstone před Hungaroringem avizuje zlepšení. Jeho šéf Frederic Vasseur se vyjadřuje také ke spekulacím ohledně Alexandera Albona.
Ve Velké ceně Británie vozy Ferrari ztratily pět pozic a po slibné kvalifikaci dojeli až na konci první desítky. I přes tento propad v Maranellu očekávají, že tento víkendu budou bojovat na čele: "Nyní míříme do Budapešti. Pokud jde o nás, jsme odhodlání pokračovat v pokroku," ujišťuje Vasseur.
"Ten začal nasazením několika technických vylepšení vozu SF-23. I když jsme se v Silverstone trochu propadli v nastoleném vzestupném trendu, tak v Kanadě a v Rakousku jsme pozorovali jasné známky pokroku a věříme, že teď máme auto, které Charlesovi a Carlosovi umožní dát do toho na Hungaroringu to nejlepší," pokračuje šéf Ferrari.
"Oba tuto trať mají rádi a my jsme se na tento víkend připravili dobře, pozornost jsme věnovali zejména kvalifikaci, která je na tomto úzkém okruhu vždy velmi důležitá," zdůrazňuje Francouz.
Tento víkend si týmy poprvé vyzkoušení úpravu pravidel, které se týkají pneumatik. Místo 13 sad dostane každý pilot pouze 11 sad a v kvalifikaci bude muset použít v Q1 povinně pouze tvrdou směs, v prostřední části pouze středně-tvrdou a v Q3 pouze měkkou směs - dříve si mezi nimi mohli jezdci volně vybírat.
"Všechny týmy se budou muset vyrovnat s novými kvalifikačními pravidly, které se týkají použití jediné směsi pneumatik v každé fázi kvalifikace. To dodá další proměnnou, na kterou si budeme muset dát dobrý pozor vzhledem k vyrovnanosti většiny týmů. Očekáváme, že budeme v sobotu a v neděli bojovat poblíž čela," uvádí Vasseur.
V zákulisí se spekuluje o tom, že by Ferrari mohlo změnit svou jezdeckou dvojici a angažovat talentovaného Alexandera Albona, jenž společně s Landem Norrisem zaujal i odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka.
"Nevím, kde se tento příběh vzal. Pokud se mě novinář zeptá, jestli Alex odvádí dobrou práci, tak řeknu, že ano. To ale neznamená, že jej chci získat. Myslím, že má s Williamsem smlouvu do konce roku 2024 a tým hodně investuje," komentuje Vasseur.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.