Mercedes vyrazil na Hungaroring s novými díly pro svůj monopost W14, nečeká tam však nic lehkého. McLaren nově vnímá jako svého seriózního soupeře v boji o pódia.
Podlé šéfa Stříbrných šípů nyní se McLaren zapojí do boje s nejlepšími týmy o tomto víkendu, byť Lando Norris po Silverstone tlumil vysoká očekávání s tím, že jejich vůz je sice po nasazení posledních vylepšení výtečný v rychlých zatáčkách a na rovinkách, nicméně je pořád mizerný v těch pomalých - a právě o nich Hungaroring je.
Wolff si i přesto myslí, že pro ně oranžová stáj bude hrozbou i na zcela odlišném maďarském okruhu: "Několik týmů dosáhlo v poslední době velkých pokroků. To je dostalo do souboje s námi - zejména McLaren," uvádí před závodním víkendem.
Podle něj jejich soupeř dosáhl zlepšení téměř o sekundu na kolo. "Je to působivé a nám to dodává povzbuzení, že také můžeme pokračovat v nalézání zisků. Užíváme si tuto výzvu a v patřičném čase nasadíme naše vlastní novinky," pokračuje Wolff.
Nové díly má v plánu nasadit již tento víkend poté, co se ve vývoji trochu propadl za soupeře v poslední době: "Hungaroring je okruh, který se svou povahou dost liší od Silverstone. Bude to zajímavé prozkoumat, jak naše poslední vylepšen fungují s pomalých zatáčkách s dlouhým poloměrem," těší se šéf Mercedesu.
George Russell loni v Maďarsku všechny překvapil, když za proměnlivých podmínek vyhrál kvalifikaci. A podle Wolffa budou letos ještě silnější díky lepšímu vozu než minulý rok.
"Na Hungaroring loni máme dobré vzpomínky, když George získal své první pole-position v F1 a s oběma jezdci jsme skončili na pódiu. Tento závod vyznačuje také dekádu od prvního vítězství Lewise s námi, okruh je pro nás tedy plný dobrý vzpomínek."
"Snad předvedeme tentokrát další dobrý výkon. Chceme stavět na pozitivní posunu ze Silverstone a rozdat si to s našimi soupeři," popisuje Wolff před další Velkou cenou Maďarska. V šampionátu nyní drží druhou příčku za Red Bullem, dostat se zpět před ně se budou snažit piloti třetího Aston Martinu (-22 bodů) i čtvrtého Ferrari (-46 bodů).
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.