Mercedes vyrazil na Hungaroring s novými díly pro svůj monopost W14, nečeká tam však nic lehkého. McLaren nově vnímá jako svého seriózního soupeře v boji o pódia.
Podlé šéfa Stříbrných šípů nyní se McLaren zapojí do boje s nejlepšími týmy o tomto víkendu, byť Lando Norris po Silverstone tlumil vysoká očekávání s tím, že jejich vůz je sice po nasazení posledních vylepšení výtečný v rychlých zatáčkách a na rovinkách, nicméně je pořád mizerný v těch pomalých - a právě o nich Hungaroring je.
Wolff si i přesto myslí, že pro ně oranžová stáj bude hrozbou i na zcela odlišném maďarském okruhu: "Několik týmů dosáhlo v poslední době velkých pokroků. To je dostalo do souboje s námi - zejména McLaren," uvádí před závodním víkendem.
Podle něj jejich soupeř dosáhl zlepšení téměř o sekundu na kolo. "Je to působivé a nám to dodává povzbuzení, že také můžeme pokračovat v nalézání zisků. Užíváme si tuto výzvu a v patřičném čase nasadíme naše vlastní novinky," pokračuje Wolff.
Nové díly má v plánu nasadit již tento víkend poté, co se ve vývoji trochu propadl za soupeře v poslední době: "Hungaroring je okruh, který se svou povahou dost liší od Silverstone. Bude to zajímavé prozkoumat, jak naše poslední vylepšen fungují s pomalých zatáčkách s dlouhým poloměrem," těší se šéf Mercedesu.
George Russell loni v Maďarsku všechny překvapil, když za proměnlivých podmínek vyhrál kvalifikaci. A podle Wolffa budou letos ještě silnější díky lepšímu vozu než minulý rok.
"Na Hungaroring loni máme dobré vzpomínky, když George získal své první pole-position v F1 a s oběma jezdci jsme skončili na pódiu. Tento závod vyznačuje také dekádu od prvního vítězství Lewise s námi, okruh je pro nás tedy plný dobrý vzpomínek."
"Snad předvedeme tentokrát další dobrý výkon. Chceme stavět na pozitivní posunu ze Silverstone a rozdat si to s našimi soupeři," popisuje Wolff před další Velkou cenou Maďarska. V šampionátu nyní drží druhou příčku za Red Bullem, dostat se zpět před ně se budou snažit piloti třetího Aston Martinu (-22 bodů) i čtvrtého Ferrari (-46 bodů).
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.