Mercedes vyrazil na Hungaroring s novými díly pro svůj monopost W14, nečeká tam však nic lehkého. McLaren nově vnímá jako svého seriózního soupeře v boji o pódia.
Podlé šéfa Stříbrných šípů nyní se McLaren zapojí do boje s nejlepšími týmy o tomto víkendu, byť Lando Norris po Silverstone tlumil vysoká očekávání s tím, že jejich vůz je sice po nasazení posledních vylepšení výtečný v rychlých zatáčkách a na rovinkách, nicméně je pořád mizerný v těch pomalých - a právě o nich Hungaroring je.
Wolff si i přesto myslí, že pro ně oranžová stáj bude hrozbou i na zcela odlišném maďarském okruhu: "Několik týmů dosáhlo v poslední době velkých pokroků. To je dostalo do souboje s námi - zejména McLaren," uvádí před závodním víkendem.
Podle něj jejich soupeř dosáhl zlepšení téměř o sekundu na kolo. "Je to působivé a nám to dodává povzbuzení, že také můžeme pokračovat v nalézání zisků. Užíváme si tuto výzvu a v patřičném čase nasadíme naše vlastní novinky," pokračuje Wolff.
Nové díly má v plánu nasadit již tento víkend poté, co se ve vývoji trochu propadl za soupeře v poslední době: "Hungaroring je okruh, který se svou povahou dost liší od Silverstone. Bude to zajímavé prozkoumat, jak naše poslední vylepšen fungují s pomalých zatáčkách s dlouhým poloměrem," těší se šéf Mercedesu.
George Russell loni v Maďarsku všechny překvapil, když za proměnlivých podmínek vyhrál kvalifikaci. A podle Wolffa budou letos ještě silnější díky lepšímu vozu než minulý rok.
"Na Hungaroring loni máme dobré vzpomínky, když George získal své první pole-position v F1 a s oběma jezdci jsme skončili na pódiu. Tento závod vyznačuje také dekádu od prvního vítězství Lewise s námi, okruh je pro nás tedy plný dobrý vzpomínek."
"Snad předvedeme tentokrát další dobrý výkon. Chceme stavět na pozitivní posunu ze Silverstone a rozdat si to s našimi soupeři," popisuje Wolff před další Velkou cenou Maďarska. V šampionátu nyní drží druhou příčku za Red Bullem, dostat se zpět před ně se budou snažit piloti třetího Aston Martinu (-22 bodů) i čtvrtého Ferrari (-46 bodů).
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.