Šéf Mercedesu nabízí dvě řešení po chaosu s pozávodními penalizacemi v Rakousku + ANKETA

Start závodu v Rakousku
Start závodu v Rakousku, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 3. července 2023 07:00
Sdílej:

Velká cena Rakouska nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů, kaňku na vydařeném víkendu však způsobila hromada penalizací, kvůli kterým se několik hodin po dojezdu do cíle měnily výsledky. Šéf Mercedesu Toto Wolff nabízí dvě řešení, aby se něco podobného v budoucnu neopakovalo.

Oficiálních výsledků jsme se dočkali včera až ve 21:45 hodin, kdy již část fanoušků ulehla ke spánku. Po probuzení je ale čekalo překvapení - komisaři totiž dodatečně řešily mnoho stížností na výjezdy pilotů všemi čtyřmi koly mimo trať v posledních zatáčkách okruhu a nakonec výsledky změnili.

Garry Connelly, Mathieu Remmerie, Enrique Bernoldi a Walter Jobst rozdali celkem šest pětisekundových penalizací a osm desetisekundových penalizací. Mezi hříšníky patří Juki Cunoda (dva tresty), Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Kevin Magnussen, Esteban Ocon (dokonce čtyři tresty), Carlos Sainz, Logan Sargeant a Nyck de Vries.

V první desítce se proto propadl Carlos Sainz ze 4. na 6. místo, na čemž vydělali nově čtvrtý Lando Norris či pátý Fernando Alonso, za svého týmového kolegu Georgea Russella se posunul také Lewis Hamilton, pořadí si také prohodil Pierre Gasly s Lance Strollem.

Dodatečné změny v pořadí a pozdní vydání konečných výsledků se pochopitelně nikomu v padoku nezamlouvaly. Šéf Red Bullu Christian Horner situaci označil za "amatérskou" a navrhl vrátit štěrk na vnější okraj zatáček č. 9 a 10, což podle něj odradí piloty od volby příliš široké stopy.

"Všichni jsou v té nejhorší možné situaci vzhledem k pravidlům a trati. FIA se snaží na ně co nejlépe dle svých schopností dohlížet. Máme kamery a čidla a věnují čas tomu, aby na to dohlíželi. My jsme v továrně dělali totéž, zkoumali jsme záběry z vozů jen proto, abychom se ujistili, že nejsme proti ostatním týmům znevýhodněni," popisuje Wolff.

"Ale pro fanoušky, týmy a jezdce to je strašně frustrující snášet tyto přicházející penalizace, existují však pouze dvě řešení: buď vrátíme podélné obrubníky a budeme rozbíjet auta a jezdce nebo zkrátka omezení okruhu úplně zrušíme a necháme je jezdit tu nejrychlejší stopu," navrhuje šéf Mercedesu.

"V zájmu akcionářů a okruhu, který je super a patří k tradičním, musíme najít řešení, protože chceme mít parádní závodění, jež nebude ovlivněno penalizacemi udílenými ze správných důvodů," uzavírá Wolff po včerejší chaotické koncovce.

The state of play as we enter a brand new race week... 📊#F1 pic.twitter.com/jJo6dtY9yM

— Formula 1 (@F1) July 3, 2023

Nové výsledky GP Rakouska 2023:

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.