Velká cena Rakouska nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů, kaňku na vydařeném víkendu však způsobila hromada penalizací, kvůli kterým se několik hodin po dojezdu do cíle měnily výsledky. Šéf Mercedesu Toto Wolff nabízí dvě řešení, aby se něco podobného v budoucnu neopakovalo.
Oficiálních výsledků jsme se dočkali včera až ve 21:45 hodin, kdy již část fanoušků ulehla ke spánku. Po probuzení je ale čekalo překvapení - komisaři totiž dodatečně řešily mnoho stížností na výjezdy pilotů všemi čtyřmi koly mimo trať v posledních zatáčkách okruhu a nakonec výsledky změnili.
Garry Connelly, Mathieu Remmerie, Enrique Bernoldi a Walter Jobst rozdali celkem šest pětisekundových penalizací a osm desetisekundových penalizací. Mezi hříšníky patří Juki Cunoda (dva tresty), Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Kevin Magnussen, Esteban Ocon (dokonce čtyři tresty), Carlos Sainz, Logan Sargeant a Nyck de Vries.
V první desítce se proto propadl Carlos Sainz ze 4. na 6. místo, na čemž vydělali nově čtvrtý Lando Norris či pátý Fernando Alonso, za svého týmového kolegu Georgea Russella se posunul také Lewis Hamilton, pořadí si také prohodil Pierre Gasly s Lance Strollem.
Dodatečné změny v pořadí a pozdní vydání konečných výsledků se pochopitelně nikomu v padoku nezamlouvaly. Šéf Red Bullu Christian Horner situaci označil za "amatérskou" a navrhl vrátit štěrk na vnější okraj zatáček č. 9 a 10, což podle něj odradí piloty od volby příliš široké stopy.
"Všichni jsou v té nejhorší možné situaci vzhledem k pravidlům a trati. FIA se snaží na ně co nejlépe dle svých schopností dohlížet. Máme kamery a čidla a věnují čas tomu, aby na to dohlíželi. My jsme v továrně dělali totéž, zkoumali jsme záběry z vozů jen proto, abychom se ujistili, že nejsme proti ostatním týmům znevýhodněni," popisuje Wolff.
"Ale pro fanoušky, týmy a jezdce to je strašně frustrující snášet tyto přicházející penalizace, existují však pouze dvě řešení: buď vrátíme podélné obrubníky a budeme rozbíjet auta a jezdce nebo zkrátka omezení okruhu úplně zrušíme a necháme je jezdit tu nejrychlejší stopu," navrhuje šéf Mercedesu.
"V zájmu akcionářů a okruhu, který je super a patří k tradičním, musíme najít řešení, protože chceme mít parádní závodění, jež nebude ovlivněno penalizacemi udílenými ze správných důvodů," uzavírá Wolff po včerejší chaotické koncovce.
The state of play as we enter a brand new race week... 📊#F1 pic.twitter.com/jJo6dtY9yM
— Formula 1 (@F1) July 3, 2023
Nové výsledky GP Rakouska 2023:
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.