Daniel Ricciardo po menší pauze opět usedne do monopostu Formule 1. Red Bull mu konečně poskytne příležitost v červenci.
Australský pilot se po loňské neúspěšné sezóně rozloučil s McLarenem, když získal pouze 37 bodů a skončil mimo pořadí v první desítce, zatímco jeho mladší týmový kolega Norris nasbíral 122 bodů a s týmem dále pokračuje.
Ricciardo poté závodní sedačku jinde už nesehnal, proto nepohrdl nabídnutou roli rezervního jezdce Red Bullu. Vzhledem k hodně omezenému testování v F1 se zatím věnuje zejména práci na simulátoru, jeho čas však přijde za dvě měsíce v Silverstone.
"Trávím čas na simulátoru, ale v červenci po závodu v Silverstone budu jezdit s RB19 - dostanu příležitost během testu Pirelli," popisuje usměvavý 33letý jezdec, jenž začal sbírat zkušenosti v F1 v sezóně 2011 s týmem HRT - tehdy však s nekonkurenceschopným vozem ani v jednom z 11 závodů nebodoval.
Ojedinělou akcí však pro něj práce na závodních okruzích neskončí: "Pak bych měl dostat další příležitost v září po závodě v Monze. Po několika měsících mimo znovu pocítím, jaké to je," těší se Ricciardo za volant vozu F1.
Po minulých letech si chtěl od hektického života v F1 trochu odpočinout, příští rok by se chtěl ale k závodění naplno vrátit, proto se bude snažit maximálně využít času během plánovaných testů s Red Bullem.
"Rozhodně se moc těším na jízdu s rychlým autem, zároveň ale s autem, které mi je stále povědomé - trochu jsme se seznámili na simulátoru. Ale moc se těším, až se znovu svezu a pokusím se týmu samozřejmě připomenout úspěchy, které jsem s ním zažil, a to, že stále dokážu předvést rychlé kolo," dodává Ricciardo.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.