Daniel Ricciardo po menší pauze opět usedne do monopostu Formule 1. Red Bull mu konečně poskytne příležitost v červenci.
Australský pilot se po loňské neúspěšné sezóně rozloučil s McLarenem, když získal pouze 37 bodů a skončil mimo pořadí v první desítce, zatímco jeho mladší týmový kolega Norris nasbíral 122 bodů a s týmem dále pokračuje.
Ricciardo poté závodní sedačku jinde už nesehnal, proto nepohrdl nabídnutou roli rezervního jezdce Red Bullu. Vzhledem k hodně omezenému testování v F1 se zatím věnuje zejména práci na simulátoru, jeho čas však přijde za dvě měsíce v Silverstone.
"Trávím čas na simulátoru, ale v červenci po závodu v Silverstone budu jezdit s RB19 - dostanu příležitost během testu Pirelli," popisuje usměvavý 33letý jezdec, jenž začal sbírat zkušenosti v F1 v sezóně 2011 s týmem HRT - tehdy však s nekonkurenceschopným vozem ani v jednom z 11 závodů nebodoval.
Ojedinělou akcí však pro něj práce na závodních okruzích neskončí: "Pak bych měl dostat další příležitost v září po závodě v Monze. Po několika měsících mimo znovu pocítím, jaké to je," těší se Ricciardo za volant vozu F1.
Po minulých letech si chtěl od hektického života v F1 trochu odpočinout, příští rok by se chtěl ale k závodění naplno vrátit, proto se bude snažit maximálně využít času během plánovaných testů s Red Bullem.
"Rozhodně se moc těším na jízdu s rychlým autem, zároveň ale s autem, které mi je stále povědomé - trochu jsme se seznámili na simulátoru. Ale moc se těším, až se znovu svezu a pokusím se týmu samozřejmě připomenout úspěchy, které jsem s ním zažil, a to, že stále dokážu předvést rychlé kolo," dodává Ricciardo.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.