Daniel Ricciardo po menší pauze opět usedne do monopostu Formule 1. Red Bull mu konečně poskytne příležitost v červenci.
Australský pilot se po loňské neúspěšné sezóně rozloučil s McLarenem, když získal pouze 37 bodů a skončil mimo pořadí v první desítce, zatímco jeho mladší týmový kolega Norris nasbíral 122 bodů a s týmem dále pokračuje.
Ricciardo poté závodní sedačku jinde už nesehnal, proto nepohrdl nabídnutou roli rezervního jezdce Red Bullu. Vzhledem k hodně omezenému testování v F1 se zatím věnuje zejména práci na simulátoru, jeho čas však přijde za dvě měsíce v Silverstone.
"Trávím čas na simulátoru, ale v červenci po závodu v Silverstone budu jezdit s RB19 - dostanu příležitost během testu Pirelli," popisuje usměvavý 33letý jezdec, jenž začal sbírat zkušenosti v F1 v sezóně 2011 s týmem HRT - tehdy však s nekonkurenceschopným vozem ani v jednom z 11 závodů nebodoval.
Ojedinělou akcí však pro něj práce na závodních okruzích neskončí: "Pak bych měl dostat další příležitost v září po závodě v Monze. Po několika měsících mimo znovu pocítím, jaké to je," těší se Ricciardo za volant vozu F1.
Po minulých letech si chtěl od hektického života v F1 trochu odpočinout, příští rok by se chtěl ale k závodění naplno vrátit, proto se bude snažit maximálně využít času během plánovaných testů s Red Bullem.
"Rozhodně se moc těším na jízdu s rychlým autem, zároveň ale s autem, které mi je stále povědomé - trochu jsme se seznámili na simulátoru. Ale moc se těším, až se znovu svezu a pokusím se týmu samozřejmě připomenout úspěchy, které jsem s ním zažil, a to, že stále dokážu předvést rychlé kolo," dodává Ricciardo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.