Toto Wolff by dal přednost vítězství ve velké ceně spíše než posunu před Ferrari v letošním šampionátu konstruktérů. Mercedes špičku stále stahuje, ale na nejvyšší stupínek po letos překvapivě ještě stále nedosáhl.
Stříbrným šípům reálně hrozí, že poprvé od roku 2011 zažijí sezónu bez vítězství, v případě bohaté kariéry Lewise Hamiltona by něco takového bylo vůbec poprvé.
Tým letos přišel s radikálním řešením ultra-úzkých bočnic, dlouho však krotil poskakování svého monopostu, jehož aerodynamika v oblasti přítlaku těží díky novým pravidlům zejména z přísavného efektu podlahy. Vůz W13 bylo těžké dostat do správného provozního rámce, navíc na rovinkách kladl velký odpor.
Na Ferrari má Mercedes dva závody před koncem letošního seriálu Formule 1 ztrátu 40 bodů - zbývá odjet Brazílii a Abú Zabí. Toto Wolff nicméně přiznal, že by raději zažil vítězství v závodě, než posun vpřed mezi konstruktéry.
"Výhra [v závodě] by dokázala, že naše auto je zpět v boji o vítězství. Druhé místo [mezi konstruktéry] bychom dosáhli taká jen díky tomu, že by ostatní polevili a my získali více bodů," popisuje šéf Mercedesu před vyvrcholením sezóny.
Mercedes měl velkou šanci vyhrát závod v Mexiku, kde díky řidšímu vzduchu ve vysoké nadmořské výšce (nižší penalizace za vyšší odpor vozu) byli soupeřům blíže. Nebýt špatné volby pneumatik, Lewis Hamilton mohl pomýšlet na zdolání Maxe Verstappena.
Šanci na vítězství by mohl mít i v Brazílii, kde se závodí také poměrně vysoko, byť ne tolik, jako v Mexiku. "Nikdy tomu zcela nevěřím, vidím sklenici z poloviny plnou, není na tom nic pozitivního. Není důvod, proč být u vytržení, když dojedete na druhém a čtvrtém místě, máme před sebou navíc dlouhou cestu, abychom dohnali ztrátu," popisuje Wolff.
"Máme před sebou zimu a myslím, že vývoj auta probíhá dobře a některé velké kroky můžou mít větší cenu než jen přidání několika bodů přítlaku. Dáváme do toho všechno, co máme, abychom se dostali zpět do pozice, z níž bychom mohli bojovat o titul," dodává šéf Mercedesu.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce