Toto Wolff by dal přednost vítězství ve velké ceně spíše než posunu před Ferrari v letošním šampionátu konstruktérů. Mercedes špičku stále stahuje, ale na nejvyšší stupínek po letos překvapivě ještě stále nedosáhl.
Stříbrným šípům reálně hrozí, že poprvé od roku 2011 zažijí sezónu bez vítězství, v případě bohaté kariéry Lewise Hamiltona by něco takového bylo vůbec poprvé.
Tým letos přišel s radikálním řešením ultra-úzkých bočnic, dlouho však krotil poskakování svého monopostu, jehož aerodynamika v oblasti přítlaku těží díky novým pravidlům zejména z přísavného efektu podlahy. Vůz W13 bylo těžké dostat do správného provozního rámce, navíc na rovinkách kladl velký odpor.
Na Ferrari má Mercedes dva závody před koncem letošního seriálu Formule 1 ztrátu 40 bodů - zbývá odjet Brazílii a Abú Zabí. Toto Wolff nicméně přiznal, že by raději zažil vítězství v závodě, než posun vpřed mezi konstruktéry.
"Výhra [v závodě] by dokázala, že naše auto je zpět v boji o vítězství. Druhé místo [mezi konstruktéry] bychom dosáhli taká jen díky tomu, že by ostatní polevili a my získali více bodů," popisuje šéf Mercedesu před vyvrcholením sezóny.
Mercedes měl velkou šanci vyhrát závod v Mexiku, kde díky řidšímu vzduchu ve vysoké nadmořské výšce (nižší penalizace za vyšší odpor vozu) byli soupeřům blíže. Nebýt špatné volby pneumatik, Lewis Hamilton mohl pomýšlet na zdolání Maxe Verstappena.
Šanci na vítězství by mohl mít i v Brazílii, kde se závodí také poměrně vysoko, byť ne tolik, jako v Mexiku. "Nikdy tomu zcela nevěřím, vidím sklenici z poloviny plnou, není na tom nic pozitivního. Není důvod, proč být u vytržení, když dojedete na druhém a čtvrtém místě, máme před sebou navíc dlouhou cestu, abychom dohnali ztrátu," popisuje Wolff.
"Máme před sebou zimu a myslím, že vývoj auta probíhá dobře a některé velké kroky můžou mít větší cenu než jen přidání několika bodů přítlaku. Dáváme do toho všechno, co máme, abychom se dostali zpět do pozice, z níž bychom mohli bojovat o titul," dodává šéf Mercedesu.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.