Toto Wolff by dal přednost vítězství ve velké ceně spíše než posunu před Ferrari v letošním šampionátu konstruktérů. Mercedes špičku stále stahuje, ale na nejvyšší stupínek po letos překvapivě ještě stále nedosáhl.
Stříbrným šípům reálně hrozí, že poprvé od roku 2011 zažijí sezónu bez vítězství, v případě bohaté kariéry Lewise Hamiltona by něco takového bylo vůbec poprvé.
Tým letos přišel s radikálním řešením ultra-úzkých bočnic, dlouho však krotil poskakování svého monopostu, jehož aerodynamika v oblasti přítlaku těží díky novým pravidlům zejména z přísavného efektu podlahy. Vůz W13 bylo těžké dostat do správného provozního rámce, navíc na rovinkách kladl velký odpor.
Na Ferrari má Mercedes dva závody před koncem letošního seriálu Formule 1 ztrátu 40 bodů - zbývá odjet Brazílii a Abú Zabí. Toto Wolff nicméně přiznal, že by raději zažil vítězství v závodě, než posun vpřed mezi konstruktéry.
"Výhra [v závodě] by dokázala, že naše auto je zpět v boji o vítězství. Druhé místo [mezi konstruktéry] bychom dosáhli taká jen díky tomu, že by ostatní polevili a my získali více bodů," popisuje šéf Mercedesu před vyvrcholením sezóny.
Mercedes měl velkou šanci vyhrát závod v Mexiku, kde díky řidšímu vzduchu ve vysoké nadmořské výšce (nižší penalizace za vyšší odpor vozu) byli soupeřům blíže. Nebýt špatné volby pneumatik, Lewis Hamilton mohl pomýšlet na zdolání Maxe Verstappena.
Šanci na vítězství by mohl mít i v Brazílii, kde se závodí také poměrně vysoko, byť ne tolik, jako v Mexiku. "Nikdy tomu zcela nevěřím, vidím sklenici z poloviny plnou, není na tom nic pozitivního. Není důvod, proč být u vytržení, když dojedete na druhém a čtvrtém místě, máme před sebou navíc dlouhou cestu, abychom dohnali ztrátu," popisuje Wolff.
"Máme před sebou zimu a myslím, že vývoj auta probíhá dobře a některé velké kroky můžou mít větší cenu než jen přidání několika bodů přítlaku. Dáváme do toho všechno, co máme, abychom se dostali zpět do pozice, z níž bychom mohli bojovat o titul," dodává šéf Mercedesu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.