Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že jeho tým připravil poslední balík vylepšení této sezóny. Co od vozu W13 očekávají tento víkend ve Velké ceně Spojených států? Přijde konečně kýžené vítězství?
Po osmi konstruktérských titulech v řadě letos nadvláda Stříbrných šípů skončí, na nejvyšší příčce je nahradí Red Bull. Vůz W13 s radikální koncepcí ultra-úzkých bočnic se úplně nepovedl: nejprve hodně bojoval s poskakováním v důsledku přísavného efektu, tým pak měl potíže plně pochopit jeho chování a dostat z něj maximum.
Během sezóny se potíže zcela odstranit již nepodařilo a Lewis Hamilton ani jeho týmový kolega George Russell po žních v předchozích letech ani jednou na vítězství v závodě nedosáhli. Do konce ale ještě zbývají čtyři podniky a již do Texasu tento týden Mercedes přiveze vylepšení, letos žel již poslední.
"Náš poslední letošní balík vylepšení dovezeme do Austinu. Naše vyhlídky drasticky nezmění, nicméně doufáme, že půjde o krok vpřed a blíže k čelním týmům. Chceme to zakončit v dobré formě a výsledky v posledních dvou závodech nás v tomto činí odhodlanější," přibližuje Wolff.
"Musíme využít omezený dostupný čas na dráze, abychom udělali pokrok ještě v této sezóně a co nejvíce se toho naučili ve vývojovém závodu pro rok 2023. Tyto dva cíle jsou stále stejné," pokračuje šéf Stříbrných šípů, které letos nasbíraly 387 bodů. To je řadí na třetí příčku za vedoucí Red Bull a Ferrari, jež má 67 bodů k dobru.
Co očekává od příští sezóny? "Samozřejmě jsme přišli o spoustu času na vývoj, když jsme se snažili porozumět poskakování a věcem okolo. Je tedy zřejmé, že Red Bull je ve velmi výhodné pozici - nejen pro tento rok, ale také pro začátek toho příštího," odpovídá Wolff.
"Přesto si myslím, že pokud dokážeme pokračovat v lepším chápání a ve vývoji auta, tak je můžeme rychle dohnat. Momentálně jde o učení se za pochodu. Naše simulace nám nedávají vždy ty správné výsledky, jak se auto bude chovat na trati, ale díky tomu je to zajímavé," dodává 50letý Rakušan.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.