Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že jeho tým připravil poslední balík vylepšení této sezóny. Co od vozu W13 očekávají tento víkend ve Velké ceně Spojených států? Přijde konečně kýžené vítězství?
Po osmi konstruktérských titulech v řadě letos nadvláda Stříbrných šípů skončí, na nejvyšší příčce je nahradí Red Bull. Vůz W13 s radikální koncepcí ultra-úzkých bočnic se úplně nepovedl: nejprve hodně bojoval s poskakováním v důsledku přísavného efektu, tým pak měl potíže plně pochopit jeho chování a dostat z něj maximum.
Během sezóny se potíže zcela odstranit již nepodařilo a Lewis Hamilton ani jeho týmový kolega George Russell po žních v předchozích letech ani jednou na vítězství v závodě nedosáhli. Do konce ale ještě zbývají čtyři podniky a již do Texasu tento týden Mercedes přiveze vylepšení, letos žel již poslední.
"Náš poslední letošní balík vylepšení dovezeme do Austinu. Naše vyhlídky drasticky nezmění, nicméně doufáme, že půjde o krok vpřed a blíže k čelním týmům. Chceme to zakončit v dobré formě a výsledky v posledních dvou závodech nás v tomto činí odhodlanější," přibližuje Wolff.
"Musíme využít omezený dostupný čas na dráze, abychom udělali pokrok ještě v této sezóně a co nejvíce se toho naučili ve vývojovém závodu pro rok 2023. Tyto dva cíle jsou stále stejné," pokračuje šéf Stříbrných šípů, které letos nasbíraly 387 bodů. To je řadí na třetí příčku za vedoucí Red Bull a Ferrari, jež má 67 bodů k dobru.
Co očekává od příští sezóny? "Samozřejmě jsme přišli o spoustu času na vývoj, když jsme se snažili porozumět poskakování a věcem okolo. Je tedy zřejmé, že Red Bull je ve velmi výhodné pozici - nejen pro tento rok, ale také pro začátek toho příštího," odpovídá Wolff.
"Přesto si myslím, že pokud dokážeme pokračovat v lepším chápání a ve vývoji auta, tak je můžeme rychle dohnat. Momentálně jde o učení se za pochodu. Naše simulace nám nedávají vždy ty správné výsledky, jak se auto bude chovat na trati, ale díky tomu je to zajímavé," dodává 50letý Rakušan.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.